شنبه 21/سپتامبر/2024

خطیب الاقصی: انتقال سفارت آمریکا به قدس، اعلان جنگ علیه مسلمانان است

جمعه 20-ژانویه-2017

خطیب مسجد مبارک الاقصی تاکید کرد که فلسطینیان انتقالسفارت آمریکا از تل آویو به قدس را به شدت محکوم می کنند همانگونه که مخالف وجودسفارت این کشور حتی در تل آویو نیز هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ عکرمه صبری در خطبههای این هفته نماز جمعه مسجد الاقصی تاکید کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس بهمنزله اعلان جنگ نه فقط علیه فلسطینیان، بلکه علیه تمامی عرب ها و مسلمانان است وامت اسلامی و عربی باید برای مقابله با این اقدام وارد عمل شود.

شیخ صبری به مصادره اراضی فلسطینیان در قدس اشغالی به منظورساخت و ساز و توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در این شهر به ویژه بخش قدیمی آن وشهرک سلوان اشاره و نسبت به عواقب و پیامدهای خطرناک عملیات یهودی سازی این رژیمدر قدس به شدت هشدار داد.

وی در ادامه تخریب منازل فلسطینیان در اراضی اشغالی کهآخرین نمونه آن تخریب خانه های روستای ام حیران در النقب اشغالی واقع در فلسطیناشغالی 1948 بود را به شدت محکوم کرد.

شیخ عکرمه صبری ضمن اشاره به اینکه تخریب خانه هایفلسطینیان اقدامی نژاد پرستانه و ظالمانه است، آن را به استعمار و اشغالگری دولتانگلیس تشبیه کرد.

وی همچنین به تعرضات روزانه شهرک نشینان تندرو یهودی بهمسجد مبارک الاقصی و درخواست سازمان های تندرو یهودی برای تقسیم زمانی و مکانیمسجد الاقصی اشاره و تاکید کرد که مسلمانان بسیار آگاه تر از آن هستند که اجازهتقسیم این مسجد مبارک را بدهند و تمامی طرح های دشمن علیه آن را ناکام می گذارند.

لازم به ذکر است که ده ها هزار فلسطینی به رغم تدابیرامنیتی شدید دشمن صهیونیستی در قدس اشغالی، در نماز جمعه این هفته مسجد الاقصیشرکت کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد