جمعه 20/سپتامبر/2024

هراس شدید محافل رسمی اسرائیل از عواقب انتقال سفارت آمریکا به قدس

شنبه 21-ژانویه-2017

دولت صهیونیستی طی چندروز گذشته نشستی را به منظور بررسی سناریوهایی که امکان دارد در صورت اجرایی شدنتصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویوبه قدس به وقوع بپیوندد، برگزار کرد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی فلسطین، وب سایت روزنامه عبری زبان هاآرتص امروز شنبه ضمن اشاره به این مطلب،نوشت که ریاست این نشست را بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برعهده داشتو آویگدور لیبرمن وزیر جنگ، گلعاد ارادن وزیر امنیت داخلی، شماری از فرماندهانارتش، پلیس و سرویس های اطلاعاتی داخلی رژیم صهیونیستی “شاباک” در آنحضور داشتند.

این منبع به نقل از مسئولان اسرائیلی نوشت: نتانیاهو در این نشستتاکید کرد که اسرائیل نمی داند آیا ترامپ تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا بهقدس را عملی خواهد کرد.

این منبع افزود که نتانیاهو به مقامات ارتش و پلیسو سرویس های امنیت داخلی اسرائیل دستور داد خود را برای هرگونه سناریوی احتمالیآماده کنند و به تدابیر امنیتی در کرانه باختری؛ به ویژه قدس شدت بخشند.
در این سایت می خوانیمکه مقامات ارتش و پلیس و شاباک در این نشست اعلام کردند که احتمال دارد فلسطینیاندر واکنش به انتقال سفارت آمریکا به قدس دست به یک تظاهرات گسترده بزنند.
وب سایت هاآرتص همچنیننوشت: این مقامات ابراز عقیده کردند که فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس درواکنش به این اقدام به خیابان ها می ریزند و درگیری هایی میان آنان و نظامیاناسرائیلی صورت می گیرد.
دونالد ترامپ که بهحمایتش از اسرائیل معروف است در جریان رقابت های انتخاباتی خود بارها اعلام کردهبود که سفارت آمریکا را به قدس انتقال خواهد داد، وی با این اظهارات می خواستتاکید کند که قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است، حال آنکه این موضع گیری ترامپ با تمامی مواضع مجامع جهانی و مصوبات وقطعنامه ای شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تضاد دارد، زیرا بر اساس اینمصوبات و قطعنامه ها قدس شرقی یک منطقه اشغالی است. 





 

لینک کوتاه:

کپی شد