جمعه 20/سپتامبر/2024

تظاهرات فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال 1948 در مقابل کنست صهیونیستی

دوشنبه 23-ژانویه-2017

صدها نفر از فلسطینیان ساکن اراضیاشغالی سال 1948 امروز دوشنبه در اعتراض به تشدید روند تخریب منازل توسط رژیمصهیونیستی و کشته شدن یک شهروند فلسطینی به نام “یعقوب ابو القیعان” ازاهالی شهرک “ام الحیران”، در مقابل ساختمان کنست صهیونیستی در شهراشغالی قدس تظاهرات کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بهنقل از منابع قدس اشغالی، راهپیمایی خودروها به سمت کنست صهیونیستی از شهرک قلنسوهدر المثلث جنوبی واقع در وسط اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین و النقب در جنوب آنآغاز شد و باعث اخلال در تردد خودروها در جاده شماره 6 یا همان جاده موسوم به”کریدر اسرائیل” شد که شمال فلسطین اشغالی را به جنوب آن متصل می کند.

عبد الباسط سلامه شهردار قلنسوه اعلامکرد که این راهپیمایی در پاسخ به درخواست کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ساکناراضی اشغالی سال 48 و در اعتراض به تشدید روند تخریب منازل عرب ها؛ به ویژه درقلنسوه و شهادت یعقوب ابو القیعان در روستای ام الحیران واقع در نقب صورت گرفت.

سلامه در گفتگو با خبرگزاری فلسطینی”قدس پرس” خاطر نشان کرد که در این راهپیمایی تعدادی از رهبران فلسطینیدر اراضی اشغالی سال 48، نمایندگان عرب کنست، رهبران احزاب مختلف عربی و تعدادی ازشهرداران حضور داشتند و در جریان این راهپیمایی، پرچم های فلسطین و پرچم های سیاهبه همراه تصاویر شهید یعقوب ابو القیعان به اهتزاز درآمد و شرکت کنندگان در اینراهپیمایی علیه سیاست تخریب منازل عربی شعار دادند.

وی افزود که پلیس صهیونیستی به بهانهاخلال در تردد خودروها در جاده های منتهی به قدس، از تداوم این راهپیمایی ممانعتبه عمل آورد و تعدادی از خودروهای شرکت کننده در این راهپیمایی را هم جریمه و یکیاز شرکت کنندگان را بازداشت کرد.

از سوی دیگر، “محمد برکه”رئیس کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال 1948 تصریح کرد کهاین راهپیمایی در چارچوب فعالیت های تدارک دیده شده برای اعتراض به روند تخریبمنازل صورت گرفت و این تحرکات همچنان ادامه خواهد یافت و ما روز چهارشنبه آینده بانمایندگان اتحادیه اروپا دیدار خواهیم کرد و پس از آن نیز تظاهرات بزرگی در تلآویو برگزار خواهد شد.

این در حالی است که بسیاری از شهرها وروستاهای فلسطینی در اراضی اشغالی سال 1948 روز پنجشنبه گذشته شاهد اعتصاب سراسریدر اعتراض به تخریب 15 باب منزل در روستای ام الحیران و شهادت یکی از ساکنان اینروستا به ضرب گلوله عناصر پلیس صهیونیستی بود.

در تظاهراتی هم که روز شنبه گذشته درروستای عرعره در شمال فلسطین اشغالی علیه سیاست تخریب منازل برگزار شد، بیش از 20هزار فلسطینی شرکت کرده بودند.

لینک کوتاه:

کپی شد