دوشنبه 23/سپتامبر/2024

شکست سایبری مجدد ارتش اسرائیل در برابر حماس

پنج‌شنبه 26-ژانویه-2017

جنبش مقاومت اسلامی “حماس”امروز پنجشنبه بار دیگر با نفوذ به صفحه های شخصی شماری از نظامیان اسرائیلی درشبکه های اجتماعی موفق به کسب اطلاعات محرمانه نظامی شد.  

به گزارشمرکز اطلاع رسانی فلسطین، کانال 2 تلویزیون اسرائیل ضمن افشای این مطلب، تاکید کرد کهاین اقدام با ایجاد صفحه های جعلی صورت گرفت.

اینکانال به نقل از رئیس دایره تحقیقات یگان امنیت داده های ارتش صهیونیستی اعلام کردکه شماری از نظامیان اسرائیلی به این یگان ابلاغ کردند که صفحات آنان در شبکه هایاجتماعی هک شده است.

رئیس دایره تحقیقات یگان امنیتداده ها تصریح کرد: ارتش اسرائیل به فعالیت های خود برای مقابله با هرگونه تلاش حماس در زمینه دسترسی به اطلاعات نظامیان صهیونیستی ادامه می دهد و به همین منظور تعدادی ازنظامیان را برای این کار آموزش داده است. 
جنبش مقاومت اسلامی “حماس” چندی پیش موفق شدتلفن های همراه شماری از نظامیان و افسران ارتش اسرائیل را با ایجاد 15 صفحه جعلیدر شبکه های اجتماعی هک کند.

سایت عبری زبان واللا ضمن افشای این مطلب، نوشت که این اقدام در حالی صورت می گیردکه ارتش اسرائیل امنیت شبکه های مخابراتی خود را به شدت ارتقا داده بود.

یکی از افسر دایره امنیت داده های یگان مخابراتی ارتشاسرائیل گفت که نیروهای مقاومت و در راس آنها حماس می دانند که اینترنت و شبکه هایاجتماعی از ظرفیت بسیار بالایی برای دسترسی به اطلاعات مربوط به دستگاه های نظامیو امنیتی اسرائیل برخوردار است.  

وی که نخواست نامش فاش شود در مصاحبه با واللاتصریح کرد که حماس طی چند سال گذشته با ایجاد صفحه های ساختگی و جعلی در شبکه هایاجتماعی به سیستم های ارتباطاتی و شبکه های مخابراتی اسرائیل نفوذ کرده است.
جنبش مقاومت اسلامی “حماس” چند روز قبل در چارچوب بزرگترین عملیاتاطلاعاتی، تلفن های همراه ده ها نظامی صهیونیستی را هک کرد و آنان را با ایجادصفحه های ساختگی در شبکه اجتماعی فیسبوک به دام انداخت
.
رادیو عبری ضمن اشاره به این مطلب، افزود که حماسبا ایجاد صفحه های جعلی و اسامی مستعار دختران، تلفن همراه ده ها نظامی ارتشاسرائیل را هک کرده و به اطلاعات محرمانه ای دست یافته است.
این شبکه رادیویی اشاره کرد که بخش امنیت دادههای ارتش اسرائیل پس از انتشار گزارشی پیرامون وجود اسامی مستعار دختران در شبکههای ارتباط جمعی، با همکاری شاباک حملات گسترده ای را در شبکه اینترنت به منظورشناسایی اسامی مشکوک و حذف آنان آغاز کرد.
در همین راستا، ده ها اسامی و صفحه های کاربریمستعار که به طور مخفیانه ایجاد شده بودند، کشف و شناسایی شدند. هدف از راه اندازیاین صفحه ها کسب اطلاعاتی سری و محرمانه از نظامیان ارتش و نیروهای ذخیره اسرائیلبوده است.
صفحه های کاربری و اسامی مستعار موفق شدند بانظامیان اسرائیلی در مورد مسائل محرمانه صحبت کرده و به تلفن همراه ده ها نظامیارتش نفوذ و ویرویس هایی را در داخل آن ها پخش کنند.
در جریان عملیات “نبرد شکارچیان”بسیاری از اسامی و صفحه های کاربری وابسته به حماس در شبکه های ارتباط جمعی کشف وشناسایی شد و ارتش اسرائیل در پی آن تصمیم گرفت محدودیت های بیشتری در مورداستفاده نظامیان خود از تلفن همراه ایجاد کرده و مکالمات آنان را شنود کند.
لازم به ذکر است که نیروهای مقاومت و در راس آنهاحماس در چارچوب جنگ سایبری بارها موفق به نفوذ به سایت های امنیتی و نظامی رژیماشغالگر قدس و هک آنها شده اند. حماس از طریق جنگ سایبری ضربات امنیتی شدیدی را بهدشمن صهیونیستی وارد کرده و همین مساله موجب نگرانی سران تل آویو شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد