جمعه 25/اکتبر/2024

حماس: در پی تقویت روابط با ایران هستیم

دوشنبه 30-ژانویه-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس”تاکید کرد که اخیرا تماس هایی به منظور تقویت روابط جنبش متبوعش با جمهوری اسلامیایران انجام شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاریآناتولی، سامی ابوزهری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با “عمر غول” رئیس حزب”تجمع أمل” الجزایر تصریح کرد که حماس در پی برقراری روابط صمیمانه باتمامی کشورهای اسلامی و عربی از جمله جمهوری اسلامی ایران است.

ابوزهری افزود که تلاش ها و تماس های زیادی به منظور تقویتروابط حماس با ایران در مرحله کنونی صورت گرفته است و امیدواریم نتیجه این تحرکاتمثبت و سازنده باشد. وی اشاره ای به جزئیات بیشتر این تلاش ها و اقدامات نکرد.

از سوی دیگر، سامی ابوزهری ضمن اشاره به اصرار جنبش متبوعشبر تحقق وحدت ملی فلسطین، خاطر نشان کرد که این جنبش تا این لحظه از هیچ تلاشیبرای پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین کوتاهی نکرده است.

این رهبر حماس در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون نقشاحتمالی الجزایر در تحقق وحدت ملی فلسطین، گفت که حماس از هرگونه نقش آفرینیالجزایر در این زمینه استقبال می کند.

لازم به ذکر است که سامی ابوزهری نوامبر گذشته سفر خارجیخود به تعدادی از کشورهای منطقه را آغاز کرد و اواسط ماه جاری وارد الجزایر شد وبا مسئولان و رهبران برخی احزاب حامی و مخالف دولت دیدار و گفتگو کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد