شنبه 21/سپتامبر/2024

بحر: با وجود ادامه همکاری امنیتی، آشتی ملی معنی ندارد

شنبه 4-فوریه-2017

نائب اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد که تحققآشتی ملی در پرتو ادامه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با دشمن صهیونیستی و تعقیبو بازداشت مبارزان مقاومت و تحویل آنان به اشغالگران غیر ممکن است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر احمد بحر روز گذشتهدر خطبه های نماز جمعه در مسجد فلسطین در شهر غزه تصریح کرد که اصلی ترین دلیلدودستگی و اختلافات داخلی فلسطین معاهده اسلو و همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستیاست که برگرفته از همین معاهده است و تا به امروز نیز ادامه دارد و آخرین مورد آنبازداشت سامر بنی عوده مجاهد فلسطینی به دست سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان درطولکرم و تحویل وی به دشمن صهیونیستی بود.

بحر تاکید کرد که آشتی ملی باید بر اساس قاعده اصول مشترک ومقاومت که مایه وحدت ملت فلسطین است، محقق شود نه بر اساس قاعده همکاری امنیتی بادشمن.

وی اشاره کرد که همکاری امنیتی که حاصل توافقنامه اسلو بود،برای ملت فلسطین نتیجه ای جز دودستگی و بازگشت به عقب نداشته است. بحر افزود:مذاکرات سازش که بیش از 20 سال است آغاز شده است و تاکنون هیچ ننتیجه ای در پینداشته است، دلیل اصلی به بن بست رسیدن مساله فلسطین و کم رنگ شدن آن است.

نائب اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین از تشکیلات خودگردانخواست به مذاکرات بی نتیجه سازش با دشمن صهیونیستی پایان دهد و همکاری امنیتی بااین رژیم را متوقف کند و به جای آن از مقاومت و انتفاضه ملت فلسطین در قدس و کرانهباختری حمایت به عمل آورد.

دکتر احمد بحر اظهار داشت که گزینه مقاومت تنها راه وبهترین رته برای آزاد سازی سرزمین فلسطین و بازپس گیری حقوق سلب شده ملت فلسطیناست و ما از تمامی طرف ها می خواهیم از گزینه مقاومت که کارآمدی آن در مقابل گزینهشکست خورده مذاکرات سازش ثابت شده است، حمایت کنند، زیرا دشمن صهیونیستی زبانی جززبان زور و قدرت نمی فهمد.

وی عموم ملت فلسطین را به وحدت برای مقابله یکپارچه با دشمنصهیونیستی که تنها دشمن این ملت است، فراخواند و بر ضرورت پایبندی به اصول ملیفلسطین و حمایت از ثبات و پایداری ملت و مقاومت فلسطین که به طور شبانه روزی درحال مقابله با دشمن و تلاش برای آزاد سازی این سرزمین هستند، تاکید کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد