یکشنبه 22/سپتامبر/2024

هاآرتص: رئیس موساد به طور محرمانه با مشاور ترامپ دیدار کرده است

یکشنبه 5-فوریه-2017

یوسی کوهین رئیس سازمان موساد و یعقوب نیجل جانشین مشاورامنیت رژیم صهیونیستی به طور محرمانه با مشاوران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکادیدار کرده اند. این دیدار به منظور هماهنگی بر سر مواضع و سیاست های دولت رژیمصهیونیستی و دولت جدید آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزناه عبریزبان هاآرتص، این دومین سفر رئیس موساد و جانشین مشاور امنیت قومی اسرائیل بهواشنگتن به منظور دیدار با مشاوران ارشد ترامپ است. کوهین یکبار چند روز پیش ویکبار هم ماه گذشته به واشنگتن سفر کرده است.

منبع مذکور افزود که در نخستین سفر، کوهین و نیجل با ژنرالمایکل فلین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ دیدار کردند. فلین در این دیدار اظهارداشت که ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس جدیت کامل دارد. روندرمیر سفیر اسرائیل در واشنگتن نیز در این دیدار حضور داشت.

این دو مسئول ارشد اسرائیلی دیدارهایی با ژنرال فلین ومشاوران ارشد ترامپ برگزار کردند. محور اصلی این دیدارها و گفتگوها مساله فلسطین،آخرین تحولات اوضاع در سوریه و توافق هسته ای با ایران بود.

همچنین یک منبع عالی رتبه دولت رژیم صهیونیستی تصریح کرد کههیات صهیونیستی در واشنگتن منازعه فلسطینی صهیونیستی را نیز با مسئولان آمریکاییمورد بحث و بررسی قرار داده است. طرفین نظرات مختلفی در این زمینه ارائه داده و بهتبادل افکار و ایده های خود پرداختند.

این نشست ها و گفتگوها در چارچوب تدوین سیاست های دولت جدیدامریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ در خصوص تمامی مسائل متعلق به منازعه فلسطینیـ صهیونیستی صورت گرفته است.

در همین راستا، قرار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیمصهیونیستی نیز 15 ماه جاری به منظور دیدار با دونالد ترامپ و گفتگو با او بر سرپاره ای مسائل مهم و حساس راهی واشنگتن شود.

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران ضمناعلام زمان سفر بنیامین نتانیاهو به واشنگتن به منظور دیدار با دونالد ترامپ تصریحکرد که آمریکا روابط بسیار خوب و نزدیکی با اسرائیل ( یا به گفته او تنها دولتدمکراتیک در خاورمیانه) دارد و ترامپ درصدد بحث و گفتگو با نتانیاهو بر سر روابط وهمکاری در عرصه های راهبردی، تکنولوژی، نظامی و اطلاعاتی است.

همچنین همزمان با آن جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید تصریح کردکه واشنگتن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی را به هیچ وجه مانعی بر سرراه تحقق صلح و سازش در فلسطین نمی داند، اما با این حال طرح های جدید شهرک سازیاین رژیم چندان برای صلح مفید نخواهد بود.

او همچنین به موضع ترامپ پیرامون راه حل تشکیل دو کشوراشاره کرد و گفت که ترامپ متعهد به تحقق صلح و سازش در فلسطین شده است اما با اینحال شهرک سازی رژیم صهیونیستی را مانعی بر سر راه صلح نمی داند و تاکنون موضعیرسمی در این راستا اتخاذ نکرده است و قرار است در جریان دیدار نتانیاهو و ترامپ دراواسط ماه جاری در واشنگتن این مساله مطرح شود.

لینک کوتاه:

کپی شد