شنبه 21/سپتامبر/2024

لغو تصمیم جنجالی ترامپ درباره ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور به آمریکا

یکشنبه 5-فوریه-2017

وزارت خارجه آمریکا دیروز شنبه اعلام کرد که از تصمیم جنجالی دونالد ترامپرئیس جمهور این کشور مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور به آمریکا عقب نشینی کردهاست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، وزارت خارجهآمریکا خاطر نشان کرد که تصمیم خود برای لغو نزدیک به 60 هزار ویزای ورود بهآمریکا را لغو کرده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که قاضی فدرال ایالت سیاتلتحت فشار اعتراض های شدید در سراسر دنیا نسبت به این تصمیم جنجالی، با صدور حکمی،فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا را لغوکرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که «ما ازتصمیم لغو موقت ویزاها بر اساس فرمان اجرایی رئیس جمهور به شماره 13769 عقب نشینیکردیم و دارندگان ویزاهایی که هنوز روادیدشان لغو نشده است، می توانند به آمریکاسفر کنند.»

در پی صدور این حکم، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا موظف شدندبه شرکت‌های هوایی این کشور اجازه دهند اتباع این کشورها را در صورت در اختیار داشتنروادید سوار کنند و هیچ مشکلی برای ورود به آمریکا برای هیچکدام از این کشورهاوجود ندارد.

کاخ سفید که از این اقدام قاضی فدرال برافروخته شده، اعلامکرده است در اسرع وقت از طریق وزارت دادگستری علیه این قاضی دست به شکایت خواهد زد.

گفتنی است که این تصمیم نژاد پرستانه ترامپ به بهانه حفظ امنیتشهروندان آمریکایی، اعتراضات گسترده ای را در سراسر جهان و حتی در داخل آمریکا بهدنبال داشت و مراجع آمریکایی به دنبال راهی برای لغو این تصمیم بودند.

لینک کوتاه:

کپی شد