دوشنبه 23/سپتامبر/2024

محکومیت گسترده تصویب قانون مصادره زمین های کرانه باختری

سه‌شنبه 7-فوریه-2017

مسئولان فلسطینی و سازمانهای چپگرای اسرائیل با صدور بیانیه هایی جداگانه تصویب قانون مصادره زمین هایکرانه باختری در کنست را محکوم کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانیفلسطین، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که تصویب این قانون اقدامیمردود و محکوم است.
نبیل ابوردینه با صدور بیانیهای کوتاه افزود این قانون با قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل تضاد دارد.
وی از مجامع جهانی خواست درقبال این قانون به وظایف و مسئولیت های خود عمل کنند.
از سوی دیگر، عضو دفتر سیاسیجنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: تشکیلات خودگردانی که نمی تواند از زمین های شهروندانفلسطینی محافظت کند باید عرصه را ترک کند و زمینه را برای نقش آفرینی ملت فلسطین درعرصه مقابله با اشغالگران صهیونیست فراهم سازد.
محمد هندی افزود که تشکیلاترام الله باید به خاطر سرکوب نیروهای مقاومت شرم کند، این سرکوبگری ها در راستایخدمت به اشغالگران صهیونیست صورت می گیرد، اشغالگرانی که زمین هایفلسطینیان را مصادره می کنند و خانه های آنان را ویران می سازند.
محمد هندی خاطرنشان ساخت: تشکیلاترام الله باید به خاطر سرکوب نیروهای مقاومت شرم کند، این سرکوبگری ها در راستایخدمت به اشغالگران صهیونیست صورت می گیرد، اشغالگران صهیونیستی که زمین هایفلسطینیان را مصادره می کنند و خانه های آنان را ویران می سازند.

از سویدیگر، سه سازمان چپگرای رژیم اشغالگر قدس تصویب قانون مصادره زمین های فلسطینی در کرانه باختری را محکوم کردند. 

سازمان “صلح اکنون”این قانون را لکه ننگی بر پیشانی سران تل آویو خواند و اعلام کرد که آینده اسرائیلبه دست یک گروه تندرو می افتد.
سازمان “قانون وجوددارد” نیز در صفحه خود در تویتر نوشت که این قانون فاقد اعتبار است ویک اقدام غیر اخلاقی به شمار می رود.
این سازمان که در زمینه دفاعاز حقوق فلسطینیان فعالیت می کند، اعلام کرد که هدف از تصویب این قانون پاداش دادنبه شهرک نشینان اسرائیلی است.
از سوی دیگر، سازمان بتسلیمطی بیانیه ای تاکید کرد که دولت اسرائیل با تصویب این قانون بارها دیگر نشان دادکه قصد پایان بخشیدن به اشغال سرزمین فلسطین و مصادره اراضی آن را ندارد.
در این بیانیه آمده است کهاین قانون به مصادره اراضی فلسطینیان مشروعیت می بخشد.  

لینک کوتاه:

کپی شد