جمعه 20/سپتامبر/2024

معاریو: احتمال وقوع جنگی دیگر در غزه در آینده نزدیک کم است

شنبه 11-فوریه-2017

نویسنده و تحلیلگر نظامی اسرائیلی وقوع جنگی دیگر علیهباریکه غزه در آینده ای نزدیک را بعید دانست و گفت نشانه ای از وقوع جنگی دیگر دراین منطقه وجود ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آلون بن دیوید تحلیلگرنظامی اسرائیلی در مقاله ای در روزنامه عبری زبان معاریو، اظهارات مقامات رژیمصهیونیستی که موجب ترس و نگرانی صهیونیست ها شده است را مورد انتقاد قرار داد وگفت: ایجاد رعب و وحشت بس است، جامعه اسرائیل به رهبرانی نیاز دارد که به آن امیدبدهد.

وی اظهارات جنگ طلبانه نفتالی بنت وزیر آموزش و پرورش رژیمصهیونیستی را مورد  انتقاد قرار داد و گفتظاهرا او به این اظهارات افتخار می کند.

بن دیوید اشاره کرد که آرامش نسبی حاکم بر نوار مرزی باریکهغزه از سال 1968 بی سابقه بوده است و به همین خاطر کمتر ساختمانی در شهرک هایصهیونیست نشین مجاور نوار غزه خالی هستند.

وی تصریح کرد که درست است 47 موشک از نوار غزه به سمت اراضیاشغالی شلیک شده است، اما این موشک ها هیچ خسارت یا تلفاتی در پی نداشته و حماسنیز مسئول آن نبوده است و طی دو سال و نیم گذشته از توقف جنگ در غزه، حتی یکاسرائیلی هم در حملات موشکی صورت گرفته از غزه زخمی نشده است.

با این حال، این تحلیلگر نظامی صهیونیست حماس را دشمن درجهیک اسرائیل خواند و گفت که این جنبش از زمان توقف جنگ در غزه همچنان در حال ساختسلاح و آماده سازی خود برای جنگ آتی است.

آلون بن دیوید افزود حماس اکنون در پرتو اوضاع سخت و دشواریکه باریکه غزه با آن رو به رو است، درصدد تقویت روابط خود با مصر است و همچنان بهآتش بس در غزه پایبند است و این هفته به رغم اینکه رژیم صهیونیستی به بهانه شلیکیک موشک ده ها مرتبه نوار غزه و پایگاه های حماس را هدف حملات گسترده قرار داد،اما این جنبش خویشتن داری کرده و از واکنش به این حملات خودداری کرد.

بن دیوید اظهار داشت که فرصت ایجاد شده برای تقویت روابطحماس و مصر از یک طرف و مصر و آمریکا از طرف دیگر می تواند در نهایت زمینه سازامضای قرارداد مبادله اسرای جدید و بهبود اوضاع باریکه غزه باشد. با این حال اووقوع جنگی ناگهانی در نوار غزه را بعید ندانست.

لازم به ذکر است که جنگنده های رژیم صهیونیستی هفته گذشتهحملات گسترده ای را علیه باریکه غزه و پایگاه های مقاومت صورت دادند که طی آن دوفلسطینی به شهادت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شدند. رژیم صهیونیستی مدعی شده بودکه یک فروند موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد