یکشنبه 22/سپتامبر/2024

​دولت فلسطین تصویب پیش نویس قانون ممنوعیت پخش اذان را محکوم کرد

یکشنبه 12-فوریه-2017

دولت وفاق ملی فلسطین تصویب قانون ممنوعیت پخش اذان و برخی اقدامات دیگر، توسطکمیته وزارتی قانونگذاری رژیم صهیونیستی به منظور فراهم شدن شرایط برای طرح آن درکنست صهیونیستی را محکوم کرد و آنرا تعرضی خطرناک به آزادی عبادت و شهر قدس بهعنوان “پایتخت کشور فلسطین” دانست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “یوسف محمود” سخنگوی رسمی دولتتشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که شهر قدس و دیگر اراضی فلسطینی در طول تاریخدر فضایی مملو از همزیستی و احترام و انسجام بی نظیر میان تمامی اقشار ساکن آنهابه سر برده اند.

وی افزود زندگی در اراضی فلسطینی مبتنی بر فرهنگ تسامح و آزادی عبادت و اعتقاداتاست و میراث دینی و فرهنگی قدس ریشه در اعماق تاریخ دارد و عاقلانه نیست که با یکقلم رژیم صهیونیستی و از طریق تحمیل قانونی ظالمانه و خطرناک مبنی بر ممنوعیتاتباع ادیان آسمانی از اقامه شعائر و ادای واجبات دینی شان، حذف شود و مسئولیت اینامر متوجه رژیم صهیونیستی است.

دولت تشکیلات خودگردان از کشورهای عربی و اسلامی و تمامی کشورهای جهان خواستاقدامی فوری برای مقابله با این برتری جویی رژیم اشغالگر قدس اتخاذ کرده و جلویاین اقدام خطرناک را بگیرند.

کمیته وزارتی امور قانونگذاری رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه نسخه اصلاح شده پیشنویس قانون “ممنوعیت پخش اذان” را به تصویب رساند تا مقدمات طرح آن درکنست صهیونیستی فراهم گردد. به موجب این قانون استفاده بلندگوهای مساجد برای پخششعائر دینی از ساعت 11 شب تا ساعت 7 صبح ممنوع خواهد بود.

بر اساس قانون جدید، مساجدی که از رعایت این قانون (پس از تصویب نهایی آن) سرپیچیکنند، 1200 دلار غرامت پرداخت خواهند کرد. پیش نویس این قانون پس از تصویب درکمیته مذکور، باید در سه شور در کنست تصویب شود تا به قانون قابل اجرا تبدیل گردد.

لینک کوتاه:

کپی شد