شنبه 21/سپتامبر/2024

انتخاب یحیی سنوار به عنوان مسئول جنبش حماس در نوار غزه

دوشنبه 13-فوریه-2017

یحیی سنوار از رهبران حماس و اسیر آزاده ای که در جریانقرارداد مبادله با آزادگان معروف به قرارداد شالیت از زندان های رژیم صهیونیستیآزاد شد، به عنوان مسئول این جنبش در نوار غزه انتخاب شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه، یحییسنوار جای اسماعیل هنیه را به عنوان مسئول و رهبر جنبش حماس در نوار غزه خواهدگرفت و خلیل حیه از رهبران حماس نیز جانشین او خواهد بود.

منابع مذکور تصریح کردند که فرماندهان نظامی گردان های شهیدعزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس بر انتخابات مناطق جنبش حماس سیطره کامل دارد واحتمال اینکه بیشترین آرا را در این انتخابات کسب کنند، بسیار زیاد است.

به گفته منابع آگاه، سنوار موفق به کسب تمامی آرا در سطحاستان خان یونس شد و خلیل حیه نیز بیشترین آرا را در شرق غزه بدست آورد و در نهایتاکثریت آرای شهر غزه را بدست آورد و بر روحی مشتهی از رهبران حماس و نزدیک به یحییسنوار پیش افتاد.

این منابع تصریح کردند که در نهایت رهبران سیاسی و نظامیحماس توافق کردند که یحیی سنوار مسئول کل جنبش حماس در نوار غزه و خلیل حیه همجانشین او باشد..

لازم به ذکر است که یحیی سنوار اسیری آزاده است که به موجبقراداد وفاداری با آزادگان آزاد شد. او به محض آزادی از زندان های رژیم صهیونیستیبه عنوان مشاور اسماعیل هنیه نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و مسئول پرونده نظامیاناسیر اسرائیلی نزد گردان های شهید عزالدین قسام انتخاب شد و او مسئول پروندهمذاکرات بر سر مبادله اسرا خواهد بود.

لینک کوتاه:

کپی شد