شنبه 21/سپتامبر/2024

گروه های فلسطینی: همکاری امنیتی یک خیانت است و باید متوقف گردد

شنبه 18-فوریه-2017

گروههای فلسطینی، تشکیلات رام الله را به خاطر ادامه همکاری امنیتی با اسرائیل وبازداشت سیاسی نیروها و رهبران مقاومت در کرانه باختری به باد انتقاد گرفتند. 

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروه های فلسطینی این موضع را امروز شنبه درنشستی که جنبش آزادگان فلسطین آن را در شهر غزه ترتیب داده بود، اتخاذ کردند.

دراین نشست حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، خضر حبیب از رهبران جنبش جهاداسلامی، طلال ابوظریفه عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین، علی ششنیهعضو کمیته های مقاومت و یاسر خلف از جنبش آزادگان فلسطین حضور داشتند.   

شرکتکنندگان در این نشست تاکید کردند که عواقب و تبعات توافقنامه اسلو خطرناک تر از تمامیمصیبت های ملت فلسطین است و بازداشت های سیاسی یکی از نتایج این توافقنامه به شمارمی رود، این اقدام یک شکاف عمیق در عرصه فلسطین ایجاد کرده است.
آنان خاطرنشان ساختند که همکاری امنیتی تشکیلات رام الله با اسرائیل بسانشمشیری آخته بر گردن ملت فلسطین و مقاومت آن است و باید برای متوقف کردن آن یکراهبرد ملی فلسطینی تدوین گردد.  

سخنگویحماس طی اظهاراتی تصریح کرد که عناصر سرویس های امنیتی تشکیلات رام الله نیروهای مقاومت را بازداشت و شکنجه و سرکوب می کنند.

حازم قاسمبا بیان اینکه همکاری امنیتی ضربه بزرگی به جامعه فلسطین زده است، خواستار ترمیمشکاف داخلی فلسطین شد.
از سوی دیگر، یکی از رهبران جهاد اسلامی تداومهمکاری امنیتی تشکیلات رام الله با دشمن صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت.  

خضرحبیب تاکید کرد که تداوم همکاری امنیتی یک جرم نابخشودنی است، این همکاری باخواسته های اسرائیل همسویی دارد.

ازسوی دیگر، ابوظریفه عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین از سران تشکیلات رامالله خواست مصوبات شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین در زمینه توقف همکاریامنیتی با اسرائیل را به مرحله اجرا درآوردند. 

لینک کوتاه:

کپی شد