جمعه 20/سپتامبر/2024

افرنجی: کنفرانس تهران نشانگر تداوم نقش محوری مساله فلسطین است

سه‌شنبه 21-فوریه-2017

هیات رسانه ای فلسطین در نوار غزه که فرصت مشارکت در کنفرانس حمایت از انتفاضهفلسطین در تهران را پیدا نکرد، تاکید کرد که این کنفرانس باعث اعتبار بخشی مجدد بهمساله فلسطین می شود؛ به ویژه که همزمان با اعلام غیر رسمی شکست روند سیاسی سازشبرگزار می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عماد افرنجی رئیس باشگاه فعالان رسانه ایفلسطینی در نوار غزه طی سخنانی به نیابت از هیات رسانه ای غزه خاطر نشان کرد کهملت فلسطین از انتفاضه حمایت می کند و در این راه هزینه های سنگینی را متقبل شدهاست. وی افزود که رژیم صهیونیستی تنها دشمن ملت فلسطین نیست، بلکه دشمن کل امت است.

وی خواستار تدوین طرح عملی جامع شد که در آن ساز و کارهای حمایت از ملت فلسطینو ابزارهای ضامن اجرای آنها در نظر گرفته شده باشد و بتواند به احیای وحدت گروههای فلسطینی کمک کند.

افرنجی بر لزوم تمرکز اهتمام رسانه های فلسطینی به محور منازعه در منطقه تاکیدکرد و گفت که اشغالگری محور اصلی مشکلات است و باید ساز و کار لازم برای حمایت ازاهالی قدس و کمک به صاحبان منازل تخریب شده در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اتخاذشود.

وی همچنین خواستار شعله ور نگه داشتن شعله های انتفاضه قدس و مقاومت در فلسطینو نیز مقابله با جنگ تبلیغاتی رژیم صهیونیستی با استفاده از تمامی ابزارهای ممکنشد و تاکید کرد که فعالان رسانه ای در غزه واقعیت را با خون خود به رشته تحریردرآورده و تاوان سنگینی در این راه پرداخت کرده اند که از آن جمله می توان به”محمد قیق” اسیر اعتصاب غذا کننده در زندان های رژیم صهیونیستی اشارهکرد.

 گفتنی است که ششمین کنفرانس بینالمللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران امروز سه شنبه با مشارکت نمایندگان بیش از80 کشور عربی و اسلامی آغاز به کار کرد و فعالیت های آن تا فردا چهارشنبه ادامهخواهد یافت.

لینک کوتاه:

کپی شد