یکشنبه 22/سپتامبر/2024

سفر رئیس سازمان اطلاعات عربستان به تل آویو و رام الله

چهارشنبه 22-فوریه-2017

رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی دیروز سهشنبه 21 فوریه طی سفری دو روزه وارد شهرهای تل آویو و رام الله شد تا به تشکیلاتخودگردان فلسطین نسبت به تقویت روابط مستقیم خود با جمهوری اسلامی ایران هشداردهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل ازپایگاه اطلاعاتی “دبکا”، “خالد بن علی حمادین در راستای سیاستایران هراسی ریاض به رام الله و تل آویو سفر کرد و به مقامات تشکیلات خودگرداننسبت به تقویت مناسبات مستقیم با تهران هشدار داد.

این پایگاه صهیونیستی خاطر نشان کرده است که درتاریخ 13 فوریه، تهران و رام الله کانال ارتباطی مستقیم میان خود ایجاد کردند و اولیندیدار هیات های دو طرف در ماه فوریه جاری در بروکسل برگزار شد.

تیک دبکا هدف از سفر حمادین به تل آویو را نیزبررسی برخی مسائل امنیتی مرتبط با کنفرانس منطقه ای آمریکایی ـ اسرائیلی ـ عربیعنوان کرد و گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 15 فوریه و در جریانسفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن این مساله را با ویمورد بررسی قرار داده بود.

گفتنی است که عربستان سعودی از زمان تاسیس رژیمصهیونیستی روابط رسمی با این رژیم برقرار نکرده است و سفر مسئولان بلندپایه آن بهفلسطین اشغالی خبر از تغییر در رویکردهای سیاسی ریاض در قبال تل آویو دارد؛ بهویژه که رژیم اشغالگر قدس نیز علاقه مند به برقراری روابط مناسب و علنی با کشورهایعرب حاشیه خلیج فارس است.

لینک کوتاه:

کپی شد