جمعه 20/سپتامبر/2024

تشکیل کمیته‌‌ پیگیری اجرای توصیه‌های کنفرانس انتفاضه در تهران

جمعه 24-فوریه-2017

رئیس اسبق کمیته فلسطین در مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد که ششمینکنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران تصمیم به تشکیل 5 کمیته برایپیگیری اجرای توصیه ها و نتایج کنفرانس گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ناصر سودانی در گفتگو با “الرسالهنت” تصریح کرد که از جمله مهمترین نتایج و توصیه های کنفرانس انتفاضه می توانبه تداوم حمایت های مختلف از انتفاضه فلسطین تا تدوین راهبرد حمایتی از تمامیابعاد مساله فلسطین اشاره کرد.

وی افزود ایران در راستای طرحی که قرار است درباره نامگذاری سال 2017 به عنوانسال آرمان فلسطین ارائه دهد، سعی در برگزاری کنفرانس ها و همایش های بیشتر دربارهمساله فلسطین در ماه های آینده را دارد.

سودانی خاطر نشان کرد که کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران در واکنشبه توطئه های جدید برای حذف مساله فلسطین و به ویژه تشکیل ائتلاف های سیاسی جدیدبرگزار شد که تلاش دارند مساله فلسطین را کلا از ذهن ها پاک و محو کنند.

در بیانیه پایانی کنفرانس حمایت از انتفاضه در تهران تاکید شد که مساله فلسطینتا احقاق حقوق حقه ملت فلسطین مهمترین اولویت جهان اسلام خواهد بود و با هر گونهتلاشی برای حذف آرمان فلسطین یا به حاشیه رانده شدن آن در سایه بحران های حاکم برمنطقه مقابله خواهد شد و همچنین تلاش می شود، زمینه یکپارچگی مواضع طرف های مختلفبه منظور حمایت از ملت فلسطین فراهم شود.

از جمله مهمترین مفاد بیانیه پایانی کنفرانس تهران می توان به اعلام حمایتکامل از مبارزان فلسطینی و گروه های مقاومت و نیز قدردانی از مبارزات و تلاش هایآنها در راستای یکپارچه سازی صفوف فلسطینیان و تقویت وحدت داخلی فلسطین اشارهنمود.

در این بیانیه همچنین بر لزوم اتخاذ اقدامات فوری و ضروری از سوی جامعه بینالمللی به منظور مقابله با تغییر هویت تاریخی شهر قدس تاکید شده است.

ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه در تهران تمامی اشکال مختلف حمایتدولت آمریکا از رژیم صهیونیستی؛ از جمله اظهارات مقامات این کشور درباره انتقالسفارت آمریکا از تل آویو به قدس را محکوم نمود و مخالفت با عادی سازی روابط با اینرژیم و قطع روابط تمامی کشورها با آنرا خواستار شد.

گفتنی است که ششمینکنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با عنوان (همه با هم در حمایت ازفلسطین)، با هدف اولویت بخشی به مسئله فلسطین در منطقه و جهان و اجماع‌سازیپیرامون این موضوع به عنوان عنصر وحدت‌بخش میان مسلمانان و آزادیخواهان و ملت‌هایحق‌جو و عدالت‌طلب جهان در روزهای 3 و 4 اسفند ماه 1395 هجری شمسی برابر با 23 و 24 جمادی‌الاول1438 هجری قمری (21 و 22 فوریه 2017 میلادی) در تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایرانیبرگزار شد.

در اینکنفرانس 2 روزه بنا به دعوت مجلس شورای اسلامی برگزار شد روسای مجالس، هیئت‌هایپارلمانی، رهبران مقاومت، اندیشمندان، شخصیت‌ها و فعالان عرصه‌های سیاسی، فرهنگی،رسانه‌ای و احزاب و تشکل‌های غیر دولتی از کشورهای مختلف جهان با هدف حمایت وپشتیبانی همه‌جانبه از مبارزات سلحه‌شوران مردم فلسطین و مقاومت مقدس این ملت دربرابر رژیم صهیونیستی گرد هم آمدند.


لینک کوتاه:

کپی شد