جمعه 25/اکتبر/2024

حمله نتانیاهو به شورای حقوق بشر سازمان ملل و تهدید به خروج از آن

پنج‌شنبه 2-مارس-2017

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حمله شدید به شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد، از احتمال خروج این رژیم از آن خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابعصهیونیستی، بنیامین نتانیاهو در جلسه بسته فراکسیون پارلمانی حزب حاکم لیکود تاکیدکرد که «باید از چنین سازمان هایی سلب مشروعیت کرد» و امکان بررسی مساله لغو عضویتدر این شورا وجود دارد.

نتانیاهو در جمع وزرا و نمایندگان حزب لیکود به تشریح مواضعشخصی خود که انطباق زیادی با مواضع اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دارد،خاطر نشان ساخت که در جریان دیدارهای اخیر خود با ترامپ، “مالکومتورنپول” نخست وزیر استرالیا، “لی هسین لونگ” نخست وزیر سنگاپور درسفرهایش به سیدنی و سنگاپور این مساله را مورد بررسی قرار داده است.

نتانیاهو همچنین به شرکت کنندگان در این نشست اعلام کرد کهگزینه احتمالی خروج همزمان اسرائیل و آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل را موردبررسی قرار داده است و در جریان دیدارهایش در واشنگتن، سیدنی و سنگاپور هم فایدهبقای آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل را مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس آنچه که “کانال 20” رژیم صهیونیستی امروزپنجشنبه منتشر کرده است، یکی از نمایندگان زن کنست صهیونیستی به نام “عاناتبیرکو” از نتانیاهو می پرسد که آیا ترجیح نمی دهد به جای خروج از شورای حقوقبشر سازمان ملل، از حق رای خود در این سازمان انصراف دهد؟ که نتانیاهو در پاسخ میگوید:« ترجیح می دهد از این سازمان خارج شود؛ چرا که باید مشروعیت چنین سازمانهایی سلب شود.»

گزارش های رسانه ای در تاریخ 26 فوریه گذشته به این مسالهاشاره کردند که بحث هایی در محافل داخلی دولت آمریکا درباره باقی ماندن یا خروجاین کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح شده است.

مجله “پولتیکو”ی آمریکا هم یکشنبه گذشته طیگزارشی اعلام کرد که به احتمال زیاد دولت ترامپ از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارجخواهد شد و در این راستا، بحث هایی با مشارکت “رکس تیلرسون” وزیر امورخارجه و “نیکی هیلی” سفیر آمریکا در سازمان ملل و نیز خود ترامپ صورتگرفته است.

لینک کوتاه:

کپی شد