یکشنبه 22/سپتامبر/2024

درخواست از سازمان ملل برای قرار دادن نام ارتش صهیونیستی در لیست سیاه

پنج‌شنبه 2-مارس-2017

سازمان های حقوقی دیروز چهارشنبه با ارسال نامه ای به”آنتونیو گوترش” دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار قرار گرفتن نام ارتش صهیونیستیدر لیست سیاه به عنوان یک گروه مسلح مسئول تداوم آسیب های وارده به کودکان درجریان درگیری های مسلحانه شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامهصهیونیستی یدیعوت أحرونوت، این درخواست که می تواند در صورت گنجانده شدن عملی نامارتش صهیونیستی در لیست سیاه، اعمال مجازات های بین المللی علیه آنرا به دنبالداشته باشد، اقدامی خطرناک به شمار می رود.

لیست سیاه سازمان ملل شامل گروه های تروریستی مانند داعش،طالبان، بوکوحرام، القاعده و برخی سازمان های دیگر است که نام آنها بر اساس گزارشسالانه دبیر کل سازمان ملل درباره خسارت های وارده به کودکان که معمولا ماه مه یاژوئن منتشر می شود، در لیست سیاه قرار می گیرد.

در این نامه سازمان های حقوقی آمده است که ارتش صهیونیستی ازسال 2001 تاکنون خسارت های زیادی به کودکان فلسطینی وارد کرده و باعث کشته و زخمیشدن صدها نفر از آنها در جریان بمباران ها علیه نوار غزه و کرانه باختری شده است وحتی مدارس و مراکز محل حضور کودکان هم از این حملات در امان نبوده اند.

گفتنی است که سازمان های حقوقی قبل از این هم دو سال پیشسعی در قرار دادن نام ارتش صهیونیستی در لیست سیاه را داشتند که بان کی مون دبیرکل وقت سازمان ملل تحت تاثیر فشارها و تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایناقدام مخالفت کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد