یکشنبه 27/اکتبر/2024

زهار: دولت رامی حمد الله دولت تحمیلی است و نماینده ملت فلسطین نیست

یکشنبه 5-مارس-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که دولت رامی حمد الله در راستای تحمیل واقعیت های موجود تشکیل شده است ونماینده ملت فلسطین نیست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود زهار در گفتگو با خبرگزاری الرایفلسطین خاطر نشان کرد که دولت رامی حمد الله تخلفات متعددی را مرتکب شده است که ازجمله آنها می توان به برگزاری انتخابات بدون توافق ملی در کرانه باختری و اتخاذاقدامات غیر قانونی مانند تشکیل دادگاه قانون اساسی اشاره کرد.

وی افزود:« این دولت جایگاهی در میان مردم فلسطین و جنبش حماس و دیگرگروه  های فلسطینی ندارد و هر کس می خواهدبر من حکومت کند، باید نماینده من هم باشد، اما این دولت نماینده من نیست.»

رامی حمد الله نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان اعلام کرده بود که انتخاباتشهرداری های فلسطین در تاریخ 13 ماه مه آینده در کرانه باختری برگزار خواهد شد وباریکه غزه از این انتخابات مستثنی خواهد شد.

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” در واکنش به این تصمیم، برگزاری انتخاباتدر کرانه باختری و به تعویق انداختن آن در نوار غزه را نشانگر عدم صلاحیت دولت حمدالله در دفاع از منافع ملت فلسطین دانست و گفت تصمیم اخیر باعث تشدید شکاف و دودستگی در عرصه فلسطینی و نهادینه شدن سیاست واقعیت های موجود می شود.

لینک کوتاه:

کپی شد