یکشنبه 22/سپتامبر/2024

حماس: شکایت مرکز اسرائیلی از هنیه تلاشی برای تحریف واقعیت ها است

دوشنبه 6-مارس-2017

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” شکایت یک مرکز اسرائیلی از اسماعیل هنیهنایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش به دادگاه کیفری بین المللی در لاهه را تلاشی برایتخریب وجهه مقاومت در جامعه بین المللی و تحریف واقعیت ها دانست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حازم قاسم سخنگوی حماس طی بیانیه ایمطبوعاتی خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی به تلاش های خود برای تخریب وجهه مقاومتدر جامعه بین المللی، تحریف واقعیت ها و بر هم زدن معادلات در محافل بین المللیادامه می دهد.

وی افزود: مقاومت فلسطین بر اساس تمامی قوانین و عرف های بین المللی مقاومتیمشروع در برابر پروژه اشغالگری رژیم صهیونیستی است و رهبران مقاومت به این کارمشروع خود ادامه خواهند داد.

قاسم تصریح کرد که این شکایت بخشی از جنگ روانی رژیم صهیونیستی علیه جنبش حماساست و رهبران این جنبش اهمیتی به این اقدامات نمی دهند.

وی افزود: جنایتکار واقعی رژیم صهیونیستی است که در جریان جنگ 51 روزه تابستانسال 2014 جنایت های متعددی علیه ساکنان بی پناه غزه مرتکب شد و نزدیک به 578 کودکرا به خاک و خون کشید.

سخنگوی حماس از موسسات بین المللی خواست که هر چه زودتر مقامات صهیونیستی رابه دادگاه بین المللی تحویل دهند تا به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند.

یک وکیل صهیونیست به نام “میخائیل مایرز” که بنیانگذار مرکز بهاصطلاح عدالت “قدس” است، صبح امروز دوشنبه دادخواستی را علیه اسماعیلهنیه به دادگاه کیفری بین المللی در لاهه ارائه داد و او را به نقض سازمان یافته ووحشیانه حقوق بشر در نوار غزه در جریان جنگ سال 2014 متهم کرد.

در این دادخواست تلاش شده است که جنبش حماس به ارتکاب جنایت ساکنان غزه متهمشود و وکیل صهیونیست مدعی شده است که این جنبش از فلسطینیان به عنوان سپرهایانسانی استفاده می کرد و موشک ها و گلوله های خمپاره را در مدارس، بیمارستان ها،مساجد و مراکز مدنی دیگر ذخیره کرده بود و از سوی دیگر، از موشک هایی استفاده میکرد که قدرت کنترل و هدایت دقیق آنها را نداشت و این نقض قوانین بین المللی بهشمار می رود.

لینک کوتاه:

کپی شد