یکشنبه 22/سپتامبر/2024

کمک مالی آلمان به رژیم صهیونیستی برای خرید زیردریایی از این کشور

سه‌شنبه 7-مارس-2017

دولت”آنگلا مرکل” صدراعظم آلمان قصد دارد کمک مالی 570 میلیون یورویی بهرژیم صهیونیستی ارائه دهد تا نیروی دریایی این رژیم بتواند 3 زیردریایی فوقپیشرفته آلمانی “دلفین” را از این کشور خریداری کند.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از هفته نامه “دیر اشپیگل” آلمان، دولت مرکلدر حالی این کمک مالی را به رژیم صهیونیستی ارائه می دهد که در داخل این رژیمتحقیقات گسترده ای درباره اتهامات فساد مربوط به این پرونده علیه بنیامین نتانیاهونخست وزیر آن در جریان است.

دیر اشپیگل بهنقل از سخنگوی وزارت دفاع آلمان آورده است که از این کمک مالی، مبلغ 30 میلیونیورو طی سال جاری و 540 میلیون یورو طی سال های 2018 تا 2027 به رژیم صهیونیستیارائه خواهد شد و در سال 2027 آخرین مورد از این 3 زیردریایی ها به تل آویو تحویلداده خواهد شد.

این کمک مالیدومین تسهیلات مالی ارائه شده از سوی آلمان به رژیم صهیونیستی به منظور تکمیلقرارداد فروش زیردریایی های جدید به مبلغ یک و نیم میلیارد یورو است.

قبل از ایننیز گزارش های مطبوعاتی به کاهش قیمت 400 میلیون یورویی زیردریایی های مذکور ازسوی دولت مرکل اشاره کرده بودند و به عبارت دیگر، یک سوم قیمت این زیردریایی ها بهمالیات دهندگان آلمانی تحمیل شده است.

بنیامیننتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر ماه اکتبر سال 2015 به برلین ازتمایل این رژیم به خرید زیردریایی های جدید “دلفین” از آلمان خبر دادهبود که این مساله با استقبال طرف آلمانی مواجه شده بود.

اما با وجودبر گزاری چندین جلسه از مذاکرات محرمانه میان آلمان و رژیم صهیونیستی دربارهقرارداد فروش این سه زیردریایی، این توافق هنوز بلاتکلیف است و گزارش های مطبوعاتیحاکی از این است که دادستانی کل آلمان در شهرهای “کیل” و”ایسن” تحقیقات محرمانه ای را درباره این قرارداد آغاز کرده است؛ بهویژه پس از آنکه دادستانی کل رژیم صهیونیستی نیز تحقیقات مشابهی را درباره اتهاماتفساد مربوط به این قرارداد انجام داده است.

لینک کوتاه:

کپی شد