جمعه 25/اکتبر/2024

یک مقام بین المللی، کشورهای جهان را به تحریم شهرک های یهودی فراخواند

سه‌شنبه 7-مارس-2017

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در پیش نویس گزارش جدید خوداز کشورهای جهان خواست تا از هرگونه همکاری تجاری با شهرک نشینان اسرائیلی خودداریکنند، زیرا این شهرک ها طبق قوانین بین المللی غیر قانونی هستند. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از سایت عبری زبانynet، زيد بن رعد بن الحسين در این پیش نویس که طی چند روز آینده منتشرمی شود، اسرائیل را به مصادره اراضی فلسطینیان متهم کرد.

وی که یکی از امرای وابسته به دربار پادشاهی اردن است در پیش نویس گزارش خود تمامیکشورهای عضو سازمان ملل را به خودداری از هرگونه فعالیت تجاری یا اقتصادی در شهرکهای یهودی فرا خواند.

وی در این گزارش مقامات رژیم اشغالگر قدس را به خاطر مصادره زمین های فلسطینیان و توسعه شهرک هایاسرائیلی به باد انتقاد گرفت.

در این پیش نویس می خوانیم که بیش از 6 دهه از اشغال سرزمینفلسطین می گذرد و اسرائیل بی وقفه و با شتاب فزاینده ای به ساخت و ساز و توسعه شهرک های یهودی ادامه می دهد، این شهرکها غیر قانونی هستند، ادامه دست اندازی ارتش صهیونیستی به زمین های فلسطینیان درکرانه باختری و قدس اشغالی و ساخت و ساز توسعه شهرک های یهودی بر روی این زمین ها موجبافزایش تعداد شهرک نشینان یهودی شده است.

وی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به تداوم سیاست شهرک سازی،افزود که این سیاست لطمه های زیادی به حقوق بشر در سرزمین فلسطین زده است.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از کشورهای عضو این سازمانخواست تا در نقض قوانین بین المللی از سوی اسرائیل سهیم نباشند.  

لینک کوتاه:

کپی شد