شنبه 26/اکتبر/2024

رئیس اتحادیه زنان نوار غزه: وضعیت زنان فلسطینی رقت بار است

چهارشنبه 8-مارس-2017

رئیس اتحادیه کمیته های زنان فلسطینی در نوار غزه وضعیت این زنان را رقت بار و اسفبار خواند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تغرید جمعه امروز چهارشنبه طی اظهاراتی به مناسبت روز جهانی زن تصریح کرد:زنان فلسطینی در نوار غزه همچنان بهای سه دوره جنگ و محاصره و پیامدهای آنها ازجمله افزایش نرخ بیکاری و تشدید بحران های اجتماعی و اقتصادی و معیشتی را میپردازند.
وی با بیان اینکه وضعیت زنان باریکه غزه در تمامی زمینه ها نابسامان است و روز به روز هم بدتر می شود، یادآور شد: در سه دوره حمله بیرحمانه ارتشصهیونیستی به نوار غزه 600 زن به شهادت رسیدند.
وی همچنین گفت که رژیم اشغالگر قدس در فاصله سال های2008 تا 2014 سه بار به نوار غزه حمله کرد که در پی این جنایات هزاران تن به شهادترسیده و زخمی شدند.
رئیس اتحادیه کمیته های زنان فلسطینی در غزه اظهارداشت که مجامع جهانی تاکنون برای حمایت از زنان فلسطینی دست به هیچ اقدامی نزدهاند و اسرائیل را مجبور به پرداخت تاوان جنایاتش علیه تمامی قشرهای ملت فلسطین ازجمله زنان نکرده اند.
جمعه ادامه داد: بخش اعظم زنان فلسطینی که منازلشاندر جریان جنگ اخیر تخریب گردید، دچار مشکلات اجتماعی فراوانیشده اند.
وی توضیح داد که زنان فلسطینی ساکن باریکه غزه بهخاطر این محاصره بهای سنگینی پرداخته اند و همچنان نیز می پردازند.
وی تصریح کرد که اکنون نرخ بیکاری در میان زنانفلسطینی ساکن باریکه غزه به 38 درصد می رسد و شمار زیادی از این زنان با دستمزدپایین کار می کنند تا بتوانند وضعیت معیشتی خود را سامان بخشند.
وی همچنین گفت که در جریان سه دوره جنگ گذشته شمارزیادی از مردان فلسطینی سرپرست خانوار به شهادت رسیدند و همین مساله موجب افزایشبار مسئولیت و مشکلات زنان گردید.
جمعه، مجامع جهانی را مسئول وخامت اوضاع زنان فلسطینیدر تمامی گستره های اجتماعی و اقتصادی و معیشتی خواند و گفت که از این مجامعخواسته می شود سران تل آویو را به خاطر ارتکاب جنایات علیه زنان فلسطینی تحت تعقیب قراردهند و محاکمه و مجازات کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد