شنبه 21/سپتامبر/2024

تاریخ گویی به شیوه نخست وزیر رژیم صهیونیستی

یکشنبه 12-مارس-2017

نخستوزیر رژیم صهیونیستی که پس از محکومیت شهرک سازی این رژیم در شورای امنیت سازمانملل در تنگنا قرار گرفته است، در دیدار با رئیس جمهوری روسیه ادعا کرد که ایرانیاناز 2500 سال پیش در صدد نابودی پیروان دین یهود بوده اند.

به گزارشایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با پوتین در کاخکرملین که دیروز انجام شد، گفت: 2500 سال پیش از پارس تلاش برای نابودی ملت یهودصورت گرفت که ناکام ماند و اکنون جشن می گیریم.
از سوی دیگر، بنا به گزارش های رسانهای، روزنامه جروزالم پست چاپ فلسطین اشغالی نوشته که پوتین گفته است باید در موردوضعیت کنونی سخن گفت.
نتانیاهو در حالی این ادعا را مطرحکرده است که براساس اسناد و متون تاریخی مورد تائید باستان شناسی، زندگی یهودیاندر ایران باستان از امن ترین و بهترین دوران حیات آنها بوده که اکنون نیز اینوضعیت ادامه دارد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین ضمنتکرار ادعای انجام فعالیت های تروریستی تهران، گفت: امروز شیعه تندرو نه فقط مابلکه منطقه و جهان را هدف گیری کرده است و اطمینان داریم همه می خواهیم از اینتهدید پیشگیری کنیم.
پایگاه خبری کاخ کرملین در باره ایندیدار به نقل از ادعاهای نتانیاهو نوشت: نمی خواهیم این تروریسم به رهبری ایرانجایگزین تروریسم سنی شود.
با وجود طرح این ادعاها، کاخ کرملینسخنانی از پوتین درباره گفته های نخست وزیر رژیم صهیونیستی را منتشر نکرده است.
همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی درپایان دیدار با پوتین اعلام کرد که ما مخالف حضور ایران و نیروهای مورد حمایت اینکشور در سوریه هستیم.
نتانیاهو در حالی ادعاهای تروریستیعلیه ایران را مطرح کرده است که ایران همپیمان اصلی روسیه در مبارزه با تروریسم درمنطقه به ویژه سوریه است و همکاری های نزدیکی از جمله در حل سیاسی بحران این کشوردارد.
از سوی دیگر، گزارش های انتشار یافتهنشان می دهد که رژیم صهیونیستی به صورت سازمان یافته با گروه های تروریستی ضدسوریارتباط دارد و درمواقع محاصره تروریست ها، به مواضع ارتش سوریه حمله هوایی می کند.
بخشی از دیدار پوتین و نتانیاهو نیزبه اوضاع سوریه و همچنین روابط دوجانبه در بخش های مختلف از جمله اقتصادی اختصاصداشت.
سفر امروز، نخستین ملاقات نتانیاهو وپوتین در سال 2017 است. چند سفر قبلی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال 2016 نیز بهصورت کوتاه، بدون شرح جزئیات و محورهای مذاکرات خبری شد.
رژیم صهیونیستی از روزهای پایانی سالگذشته پس از صدور محکومیت تل آویو در شورای امنیت سازمان ملل در انزوا قرار گرفتهاست.
روسیه نیز قطعنامه شورای امنیت سازمانملل را که دی ماه گذشته صادر شد، دربرگیرنده محکومیت شهرک سازی های رژیم صهیونیستیاست، موضع جامعه جهانی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمانملل روز سوم دی ماه قطعنامه علیه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین هایاشغالی را با 14 رای مثبت و تک رای ممتنع آمریکا تصویب کرد.
در این قطعنامه که به پیشنهاد مصر بهرای گذاشته شد، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین محکومشده است.
روسیه یک روز پس از این اقدام با صدوربیانیه ای ویژه اعلام کرد: مسکو به قطعنامه شورای امنیت در باره مخالفت با شهرکسازی در اراضی فلسطین رای مثبت داد، زیرا این سند بیانگر موضع جامعه جهانی است.
وزارت خارجه روسیه نوشته است: قطعنامهمرتبط با شهرک سازی برای نخستین بار در هشت سال اخیر در شورای امنیت تصویب شده است.
در بیانیه تاکید شده است: روسیهموافقت خود را با این قطعنامه اعلام کرد، زیرا محتویات آن بر مبنای فرمول هایتنظیم شده مطابق دیدگاههای جامعه جهانی در مورد شهرک سازی غیرقانونی تنظیم شده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا ، 20/12/1395

 

لینک کوتاه:

کپی شد