یکشنبه 22/سپتامبر/2024

یائیر لبید: انتخابات امسال برگزار خواهد شد

یکشنبه 26-مارس-2017

“مردی کهبر نتانیاهو پیروز خواهد شد”، این عنوانی است که محله آمریکایی”پولیتکو” پس از مصاحبه با یائیر لبید رئیس حزب صهیونیستی “یشعتید” برگزیده و گفته است که این جواب بسیاری از اسرائیلی ها به دونالد ترامپاست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لبید در گفتگو با مجلهپولیتکو اظهار داشت: نمی توانم در مورد دمکراسی فکر کنم، زیرا شخصی از سال 1996نخست وزیر اسرائیل است و تا به امروز نیز در این سمت باقی مانده است.

لبید با اشاره به پرونده های فساد نتانیاهو و احتمال ارائهدادخواست قضایی علیه وی گفت که چهره زشت و کریهی از اسرائیل به نمایش گذاشته شدهاست و موجی از فساد دو نخست وزیر پی در پی این رژیم را احاطه کرده است.

منظور لبید نتانیاهو و ایهود باراک نخست وزیر پیشین است کهبه اتهام دریافت رشوه، کلاهبرداری و تلاش برای تاثیر بر روند اقدامات قضایی دادگاهبه 2 سال و 3 ماه زندان محکوم شده است.

یائیر لبید در ادامه این مصاحبه تصریح کرد که در هر گوشه ازدنیا که روسا و رهبران برای مدت های طولانی در راس حاکمیت باقی می مانند، به سمتفساد گرایش پیدا می کنند. وی افزود که احتمالا انتخابات زودهنگام امسال برگزارشود.

لبید اظهار داشت که شاید برخی بگویند باید این مسائل رافراموش کرد و به سمت جلو حرکت کرد اما باید گفت که ما مدت هاست که در حال درجا زدنهستیم.

این در حالی است که بر اساس آخرین نظرسنجی به عمل آمده درجامعه صهیونیستی که روز جمعه گذشته نتایج آن منتشر شد، در صورت برگزاری انتخابات،حزب یش عتید 28 کرسی را کسب خواهد کرد و حزب لیکود نیز با 5 کرسی کمتر در مقایسهبا انتخابات قبلی، 25 کرسی را بدست خواهد آورد.

البته با این وجود، بر اساس این نظرسنجی هنوز هم نتانیاهوبه باور 26 درصد از صهیونیست ها مناسب ترین شخصیت برای نخست وزیری است و 15 درصدهم یائیر لبید را شخص مناسب می دانند.

لینک کوتاه:

کپی شد