یکشنبه 27/اکتبر/2024

سفیر آمریکا در سازمان ملل: زمان محاکمه اسرائیل گذشته است

سه‌شنبه 28-مارس-2017

سفیر آمریکا در سازمان ملل در برابر بزرگترین لابی حامی رژیم صهیونیستی درآمریکا اعلام کرد که زمان محاکمه اسرائیل گذشته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، “نیکیهالی” در کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی”آیپک” تاکید کرد که قطعنامه صادره در اواخر سال گذشته به منزله”لگدی به شکم” آمریکا بود. وی با این جملات به عدم استفاده باراک اوبامارئیس جمهور سابق آمریکا از حق وتو در شورای امنیت در زمان تصویب قطعنامه 2234اشاره کرد که شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد. ایناولین بار از سال 1979 بود که واشنگتن در زمان رای گیری در شورای امنیت دربارهقطعنامه ضد صهیونیستی از حق وتوی خود استفاده نکرد.

هالی در ادامه مدعی شد که «آنچه که من می توانم بگویم این است که تمامیمسئولان سازمان ملل از گفتگو با من درباره قطعنامه 2234 می ترسند.»

وی تصریح کرد که «از شما می خواهم بدانید که این کار در گذشته اتفاق افتادهاست، اما دیگر تکرار نخواهد شد» و «زمان محاکمه اسرائیل گذشته است.»

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از طریق ویدیوکنفرانس در این اجلاس سالانه آیپک شرکت کرده بود، تاکید نمود که «اسرائیل دوستیبهتر از آمریکا ندارد و آمریکا هم دوستی بهتر از اسرائیل ندارد.»

وی با اشاره به درخواست خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدساشغالی تصریح کرد که «بی صبرانه منتظر استقبال از “دیوید فریدمن” سفیرجدید آمریکا در اسرائیل به ویژه در قدس هستم.»

گفتنی است که سازمان ملل متحد شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری وقدس اشغالی را غیر قانونی و مغایر قوانین بین المللی اعلام کرده است. 

لینک کوتاه:

کپی شد