شنبه 21/سپتامبر/2024

17 درصد از اسرای فلسطینی بیمار و 21 نفر مبتلا به سرطان هستند

سه‌شنبه 11-آوریل-2017

سخنگوی مرکز مطالعات اسرای فلسطین تجاوزات و جنایت های دشمنصهیونیستی علیه اسرای بیمار فلسطینی از جمله عدم ارائه خدمات مناسب پزشکی به 1200اسیر بیمار را یک جنایت جنگی آشکار دانست. این در حالی است که 17 درصد از مجموعاسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بیمار و نیازمند درمان هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ریاض اشقر در اظهاراتیبه مناسبت روز جهانی سلامت که مصادف با هفتم اوریل است، اظهار داشت که اسرای بیمارفلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی با جنایتی حقیقی روبه رو هستند، زیرا سازمانزندان های صهیونیستی به هیچ وجه وضعیت جسمانی و سلامت آنان را مراعات نمی کند و نهتنها آنان را تحت درمان مناسب قرار نمی دهد، بلکه بیشتر اوقات داروهایی به آنان میدهد که به هیچ وجه برای آنان مناسب نیست. علاوه بر این سازمان زندان های صهیونیستیاغلب عمل جراحی اسرای بیمار فلسطینی را به تاخیر می اندازد یا آزمایش های پزشکیآنان را تا چندین سال به تاخیر می اندازد که همین مساله موجب می شود وضعیت سلامتآنان روز به روز بدتر شود.

اشقر اشاره کرد که وضعیت سخت و دشوار اسرای فلسطینی درزندان های رژیم صهیونیستی نه تنها موجب می شود که وضعیت سلامت آنان بدتر شود، بلکهبعضا موجب ابتلای آنان به بیماری های دیگری نیز می شود.

وی تصریح کرد که هم اکنون نزدیک به 7000 اسیر فلسطینی درزندان های رژیم صهیونیستی هستند که 17 درصد از آنان به بیماری های مختلف مبتلاهستند و به سبب وضعیت بد زندان ها و عدم ارائه خدمات مناسب پزشکی به اسرا هر لحظهاحتمال مرگ آنان وجود دارد.

ریاض اشقر همچنین خاطر نشان کرد که 21 اسیر فلسطینی درزندان های  رژیم صهیونیستی نیز به بیماریمهلک سرطان مبتلا هستند که از همه بدتر وضعیت اسیر بسام سایح، یسری مصری و معتصمرداد است. 34 اسیر فلسطینی هم فلج شده و قادر به حرکت نیستند و 25 اسیر دیگر نیزاز بیماری های قبلی رنج می برند و علاوه بر این، ده ها اسیر دیگر هم به بیماری هایکلیوی، کبد و .. مبتلا هستند.

اشقر تاکید کرد که رژیم صهیونیستی اجازه معاینه اسرای بیمارفلسطینی توسط پزشکان متخصص را نمی دهد و سازمان زندان های صهیونیستی نیز امکاناتلازم  از جمله عینک های طبی، اعضای مصنوعی،سیستم های تنفسی و … را در اختیار اسرای بیمار قرار نمی دهد.

وی عدم مداخله سازمان های پزشکی جهانی از جمله سازمانبهداشت جهانی و پزشکان بدون مرز برای حمایت از اسرای بیماری فلسطنیی در زندان هایصهیونیستی را که با مرگ تدریجی مواجه هستند، به شدت محکوم کرد. وی تاکید کرد کهرژیم صهیونیستی تمامی قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و از ارائه درمان مناسببه اسرای بیمار فلسطینی خودداری می کند.

وی بار دیگر به مناسب روز جهانی بهداشت و سلامت خواستارحمایت از سلامت تمامی انسان ها در سرتاسر جهان شد و از سازمان های پزشکی و بهداشتجهانی خواست به سکوت خود در برابر سیاست های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی برای قتلاسرای فلسطینی پایان دهند و این رژیم را برای درمان اسرای فلسطینی تحت فشار قراردهند.

لینک کوتاه:

کپی شد