شنبه 26/اکتبر/2024

آزادی قدیمی ترین بانوی اسیر فلسطینی پس از 15 سال اسارت

یکشنبه 16-آوریل-2017

رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه قدیمی ترین بانوی اسیرفلسطینی در زندان های خود را آزاد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لینا احمد صالح جربونیاسیر 42 ساله فلسطینی امروز یکشنبه از زندان آزاد شد.

این بانوی اسیر فلسطینی 15 سال در بند اسارت بود و قدیمیترین زن اسیر فلسطینی به شمار می رفت.

رژیم صهیونیستی جربونی را در سال 2002 به اتهام مشارکت درعملیات های مقاومتی در فلسطین اشغالی 1948 همراه با یک گروه وابسته به جهاد اسلامیاسیر و به 17 سال و چند ماه حبس محکوم کرد که بعدها این حکم تعدیل و به 15 سالتغییر کرد.

هم اکنون مراسم باشکوهی در شهرک عرابه بطوف در فلسطیناشغالی 1948 به منظور استقبال از این شیرزن فلسطینی تدارک دیده شده است.

بانوان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی هرچند ازآزادی لینا جربونی خوشحال هستند، اما از طرفی هم حزن و اندوه به خاطر دور شدن ازیار و دوست قدیمی شان بر آن ها سایه افکنده است، چرا که جربونی یکی از دوستانصمیمی آن ها در زندان بود که به تمامی امورات آنان اعم از آموزش، بهداشت، سلامت و… رسیدگی می کرد.

لینا جربونی قرار بود همراه با هزار اسیر فلسطینی دیگر بهموجب عملیات تبادل اسرا در سال 2011 ( قرارداد شالیت) از زندان آزاد شود اما رژیمصهیونیستی از این تصمیم منصرف و مدعی شد که این قرارداد جربونی و دیگر زنان اسیرفلسطینی را شامل نمی شود.

منی قعدان اسیر آزاده فلسطینی با بیان اینکه همه ما ازآزادی جربونی بسیار خوشحال و مسروریم، تاکید کرد که از طرفی هم بسیار نگران وناراحتیم، زیرا بعید است کسی بتواند جای خالی جربونی را برای دیگر زنان اسیرفلسطینی در زندان پر کند.

قعدان افزود که لینا همچون مادر، خواهر و یک مربی دلسوزبرای تمامی بانوان اسیر بود و همیشه از حقوق اسرا دفاع می کرد و به امورات اسرایمجروح و بیمار رسیدگی می کرد و هماهنگی های لازم را با سازمان زندان های صهیونیستیبرای معالجه و درمان آن ها انجام می داد.

این در حالی است که لینا جربونی سال گذشته مشغول آموزش 3نفر از زنان اسیر فلسطینی بود تا پس از آزادی جای خالی او را پر کرده و به کارها ومشکلات دیگر اسرا رسیدگی کنند.

جربونی تنها زن فلسطینی است که 15 سال متوالی در بند اسارتبوده است. قبل از او عطاف علیان یکی دیگر از شیرزنان فلسطین 14 سال البته نه بهصورت متوالی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر بوده است.

لینک کوتاه:

کپی شد