شنبه 21/سپتامبر/2024

حیه: آماده برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان هستیم

سه‌شنبه 18-آوریل-2017

عضو دفترسیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که سیاست محمود عباس رئیستشکیلات خودگردان فلسطین در قبال نوار غزه باعث تشدید شکاف داخلی و از بین رفتنامیدها نسبت به تحقق وحدت می شود و هدف از این اقدامات وی، ضربه زدن به تمامی طرفها در نوار غزه است.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین، خلیل حیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی حماس در غزه تصریح کرد که«ما با شنیدن خبر اقدامات ابو مازن (محمود عباس) علیه نوار غزه شوکه شدیم؛ انگارکه این غزه است که زیر پای عباس را در عرصه سیاسی خالی می کند» و بدتر از آن اینکهوی از گفتمان دینی برای توجیه تهدیدات خود برای به آتش کشیدن نوار غزه استفادهکرد.

وی افزود کهوحدت مبتنی بر مشارکت و اعتقاد به طرف دیگر تنها راه مقابله با دشمن صهیونیستی استو غزه ای که عباس سر جنگ با آنرا دارد، رشادت ها و افتخارات متعددی را رقم زده استو کانون انقلاب ها بوده است، اما الان قربانی اقدامات عباس می شود.

حیه همچنین بهاقدام عباس در به شکست کشاندن طرح قطر در زمینه پایان دادن به شکاف داخلی اشارهکرد و گفت حماس آماده برگزاری فوری و همزمان انتخابات شورای ملی، ریاست تشکیلاتخودگردان و پارلمان طی 3 ماه آینده است و با انتخاب هر گونه وطن جایگزین در هرنقطه ای که باشد، مخالف است.

 

سه شرط

این عضو دفترسیاسی حماس در بخش دیگری از سخنانش 3 شرط را برای دیدار این جنبش با هیات جنبش فتحاعلام کرد و در عین حال تاکید کرد که فتح هنوز به صورت رسمی سفر این هیات به ما رااعلام نکرده است، بلکه صرفا یک سری اخبار در رسانه های گروهی منتشر شده است.

وی 3 شرط حماسبرای دیدار با هیات فتح را لغو تمامی مالیات های اعمال شده بر روی سوخت مورد نیازنیروگاه برق غزه، برقراری مجدد حقوق های کسر شده از  تمامی کارمندانی که مظلوم واقع شده اند و سوم؛برقراری مجدد مستمری خانواده های شهدا اعلام کرد و خاطر نشان ساخت که هر گونهدیداری با هیات فتح در غزه باید در حضور تمامی گروه های فلسطینی برگزار شود.

خلیل حیهتصریح کرد که حماس کمیته اداره امور غزه را منحل نخواهد کرد و همچنان به سند وفاقملی به عنوان زمینه ای برای اجرای هر گونه پروژه ملی نگاه می کند.

وی افزود حماسبه دیدارهای خود با رهبران جنبش فتح در غزه ادامه می دهد و از مقامات رام الله هممی خواهد که به این دیدارها احترام بگذارد. این رهبر حماس تاکید کرد که این جنبشاز تمامی هیات ها استقبال کرده است و گفتگو را بهترین راه می داند.

 

دولت حمد الله

حیه همچنینتاکید کرد که اداره باریکه غزه جزء مسئولیت های دولت رامی حمد الله نخست وزیرتشکیلات خودگردان است و این دولت باید همین الان مسئولیت های خود را بر عهدهبگیرد.

وی در بخشدیگری از سخنان خود اظهار داشت که باریکه غزه از موشک های رژیم صهیونیستی نترسید وتحت فشار، محاصره و جنگ ها تسلیم نشد؛ پس چطور ممکن است که از تهدیدات عباس بترسد.

این رهبربرجسته حماس تاکید کرد که پروژه های راهبردی برای حل بحران برق غزه به تصمیم عباسو دولت حمد الله به حالت تعطیل درآمده اند و این جنبش از تصمیم شرکت نیروی فلسطیندر غزه در زمینه عدم خرید سوخت با مالیات های اعمال شده از سوی دولت حمد اللهموافق است.

وی ضمن اعلامهمبستگی حماس با کارمندان تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه که حقوق شان کسر شدهاست، تاکید نمود که این جنبش حتی رزق و روزی خود را هم با آنها تقسیم خواهد کرد.

حیه در پایانبه اسرای قهرمان فلسطینی در زندان های صهیونیستی که دست به اعتصاب نامحدود غذا زدهاند، آزادی “لینا جربونی” اسیر زن فلسطینی را که طی روزهای گذشته آزادشد، تبریک گفت.

وی دربارهوضعیت مساله فلسطین و منطقه نیز اظهار داشت که مساله فلسطین دیگر جزء اولویت هایامت که درگیر جنگ های متعدد است، نیست و تنها طرف بازنده حوادث و تحولات جاری درمنطقه، ملت های امت عربی هستند.  این رهبرحماس خاطر نشان کرد که «دشمن از منازعات جاری در داخل امت عربی برای گسترش نفوذسیاسی، امنیتی و اقتصادی خود سوء استفاده می کند.»

لینک کوتاه:

کپی شد