یکشنبه 22/سپتامبر/2024

دلیل اعتصاب غذای اسرای فلسطینی از زبان اسیر مروان برغوثی

سه‌شنبه 18-آوریل-2017

اسیر مروان برغوثی از رهبران بارز جنبش فتح تاکید کرد که 15سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی موجب شده است تا او شاهدی بر تجاوزات اینرژیم اعم از بازداشت دسته جمعی و غیر قانونی فلسطینیان و بدرفتاری با آنان باشد.برغوثی تصریح کرد که تنها گزینه باقی مانده پیش روی اسرا برای مقابله با تجاوزاترژیم صهیونیستی اعتصاب غذای سراسری است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسیر مروان برغوثی درمقاله ای قبل از آغاز اعتصاب غذای سراسری 1500 اسیر فلسطینی در زندان های رژیمصهیونیستی که در روزنامه نیویورک تایمز چاپ شد، خاطر نشان کرد که اعتصاب غذا یکیاز مسالمت آمیز ترین شیوه های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است، زیرا اعتصابغذا تنها به شرکت کنندگان در آن و حامیان آنان ضرر وارد می کند به این امید که نبردشکم های خالی پیام آنان را به پشت میله های زندان برساند.

برغوثی تصریح کرد که سال ها تجربه نشان داده است که تنهاهدف نظام اشغالگر، استعمارگر و غیر انسانیرژیم صهیونیستی تضعیف عزم و اراده اسرا و امتی است که به آن تعلق دارند آن هم ازطریق شکنجه اسرا، تبعید و دور کردن آن ها از خانواده هایشان و بکارگیری تدابیر واقدامات تحقیر آمیز علیه آنان به منظور تسلیم کردن شان، اما با وجود تمامی اینتجاوزات و سرکوبگری ها، اسرای فلسطینی هرگز تسلیم نخواهند شد.

وی ضمن انتقاد شدید از اسرائیل و شیوه های مختلف سرکوبگریآن، تاکید کرد که این رژیم 70 سال است که قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد وهمیشه از مجازات و محاکمه در امان بوده است. برغوثی تصریح کرد که رژیم صهیونیستیتجاوزات آشکار و مفتضحانه ای را مرتکب شده و بندهای کنوانسیون ژنو در رابطه بافلسطینیان اعم از اسرا، زنان، مردان و کودکان را نقض می کند.

شیوه های وحشیانه شکنجه اسرا

اسیر مروان برغوثی تاکید کرد که سازمان زندان های رژیمصهیونیستی به شیوه های وحشیانه ای اقدام به سرکوب اسرا می کند. او در این بارهگفت: زمانی که برای اولین بار اسیر شدم، 15 سال سن داشتم، 18 سالم بود که بازپرسرژیم صهیونیستی لباس هایم را درآورده و در حالی که ایستاده بودم به اعضای تناسلیام ضربه وارد می کرد. از شدت درد بیهوش شدم و تا به امروز هم این درد را حس میکنم. بازپرس رژیم صهیونیستی با حالت تمسخر به من می گفت که امثال شما نباید بچهدار شوند زیرا فرزندان شما همه تروریست و مجرم خواهند بود و امروز پس از سال هادوباره اسیر هستم و پیشرو اسرای فلسطینی در اعتصاب غذای سراسری.

بزرگ ترین فرزند برغوثی 31 سال سن دارد و او همچنان برادامه مبارزه تا رسیدن به آزادی همراه با دیگر اسرای فلسطینی اصرار دارد و میلیونها فلسطینی و بسیاری از آزادگان جهان در این راه از او حمایت می کنند. برغوثیتاکید کرد: قبل از اینکه قلب ما بشکند و قبل از اینکه عزم و اراده اسرا ضعیف شود، قیدو بند اسارت درهم خواهد شکست، زیرا تلاش برای رسیدن به آزادی صرف نظر از بهایسنگینی که می تواند داشته باشد، جز فطرت پاک انسانی است.

مروان برغوثی افزود که صدها اسیر فلسطینی در زندان های رژیمصهیونیستی شکنجه می شوند و مورد بدرفتاری و آزار و اذیت قرار می گیرند و بعضا برخیاز آن ها در هنگام اسارت به شهادت می رسند و این در حالی است که نزدیک به 6500فلسطینی اکنون در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند و طولانی ترین مدت های حبسو اسارت در جهان را سپری می کنند و اکنون در جامعه فلسطین خانواده ای پیدا نمی شودکه یک یا چند نفر از اعضای آن طعم اسارت را نچشیده باشد.

اسیر برغوثی اظهار داشت که سران رژیم صهیونیستی هیچگاه موردبازخواست و محاکمه قرار نمی گیرند، زیرا اسرائیل یک نظام قانونی پیچیده شبه بهنظام تبعض نژادی قضایی را تشکیل داده است که به اسرائیلی ها این اجازه را می دهدکه هر جنایتی را علیه فلسطینیان مرتکب شوند و برای آنان مصونیت قانونی قائل است ومقاومت در برابر آن ها را نیز جرم می داند.

وی تاکید کرد که اعتصاب غذای سراسری اسرا عاملی برای وحدتآنان در مسیر دست یابی به آزادی و کرامت خواهد بود و نام انتخاب شده برای آن یعنی”اعتصاب غذای آزادی و کرامت” گامی جدید در مسیر رسیدن آنان به آزادیخواهد بود.

این در حالی است که دادگاه رژیم صهیونیستی به منظور سرکوبمبارزات ملت فلسطین اسیر مروان برغوثی را به 40 سال حبس محکوم کرده است، حکمی کهبرغوثی آن را یک دادگاهی سیاسی نمایشی می داند.

لازم به ذکر است که کمپین بین المللی آزادی اسیر مروانبرغوثی و دیگر اسرای فلسطینی مورد حمایت 8 نفر از برندگان جایزه نوبل، 120 دولت وصدها دادگاه، شخصیت پارلمانی، هنرمندان و شخصیت های آکادمیک در سرتاسر جهان قرارگرفته است.

لینک کوتاه:

کپی شد