شنبه 21/سپتامبر/2024

سازمان ملل خواستار بهبود وضعیت اسرای فلسطینی شد

چهارشنبه 19-آوریل-2017

سازمان ملل با اشاره به اینکه اعتصاب غذای بیش از هزار اسیرفلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی را لحظه به لحظه پیگیری می کند، تاکید کرد کهما از این وضعیت باخبریم و اعتصاب غذای اسرا را هر لحظه دنبال می کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، استفان دوجاریک سخنگویسازمان ملل تاکید کرد که این سازمان خواستار تعامل انسانی با تمامی بازداشت شدگاندر هر کجای دنیا است.

دوجاریک در پاسخ به این سوال که چرا نیکولای ملادینوفهماهنگ کنننده ویژه صلح سازمان ملل در خاورمیانه هیچ واکنشی به اعتصاب غذای سراسریاسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی نشان نداده است، تصریح کرد که او بهدقت پیگیر این اعتصاب غذا است.

این در حالی است که نزدیک به 1500 اسیر فلسطینی از روزدوشنبه در اعتراض به وضعیت بد و ناگوار بازداشت خود در زندان های رژیم صهیونیستی وبه منظور بهبود اوضاع خود دست به اعتصاب غذای سراسری زده اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینیرا قاتل و تروریست خوانده و گفت ما هرگز تسلیم خواسته هایآنان نمی شویم.

همچنین گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیزتاکید کرد که دولت متبوعش مخالف هرگونه مذاکره با اسرای اعتصاب کننده غذا است.

از سوی دیگر، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز پیشنهادداد که این رژیم سیاست های مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس در رابطه با شیوه تعاملبا اسرای اعتصاب کننده غذا را در پیش گیرد، یعنی با آن ها مذاکره نکند تا اینکه درنهایت از گرسنگی بمیرند.

“اسرائیل کاتس” وزیر اطلاعات و راه و ترابری رژیمصهیونیستی هم در واکنش به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی خواستار اعدام آن ها شد. او همچنینخواستار ارائه پیش نویس قانونی در این زمینه به کنست و رای گیری در مورد آن شد.

لازم به ذکر است که اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی بهدرخواست مروان برغوثی از رهبران اسیر فلسطینی و همزمان با روز اسیر فلسطین کهمصادف است با 17 آوریل آغاز شد.

لینک کوتاه:

کپی شد