یکشنبه 27/اکتبر/2024

وزیر دفاع آمریکا: از اسرائیل در برابر هرگونه تهدیدی دفاع می کنیم

جمعه 21-آوریل-2017

وزیر دفاع آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده است، تاکیدکرد که کشورش به حفظ امنیت اسرائیل در برابر هرگونه تهدیدی پایبند است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه هایصهیونیستی، جیمز ماتیس امروز جمعه با آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل در تل آویودیدار کرد. در این دیدار گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل و هرزی هلیویرئیس سازمان اطلاعات این رژیم نیز حضور داشتند.

محور اصلی بحث و گفتگوهای ماتیس و لیبرمن مساله سوریه وایران بود.

ماتیس ضمن تاکید مجدد بر اینکه آمریکا همواره مدافع وپشتیبان اسرائیل در برابر هرگونه تهدیدی خواهد بود، مدعی شد که سوریه توافق امضاشده در زمینه عدم بکارگیری سلاح شیمیایی را نقض کرده و همچنان مقادیری سلاحشیمیایی در اختیار دارد.

وی در ادامه گفت که ایران همچنان تهدیدی جدی برای اسرائیل وکشورهای منطقه به شمار می رود.

آویگدور لیبرمن نیز تصریح کرد که نمی خواهد به دولت آمریکامشاوره بدهد اما اسرائیل از مواضع و رویکردهای دولت ترامپ رضایت دارد و امیدواراست شاهد اقدامات عملی این کشور باشد.

لیبرمن همچنین از حمله نظامی اخیر آمریکا به خاک سوریه نیزاعلام حمایت کرد.

از سوی دیگر، ماتیس ظهر امروز جمعه با بنیامین نتانیاهونخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار کرد. وی در گفتگو با نتانیاهو تصریح کرد کهاسرائیل هیچ دوست و همپیمانی در جهان بهتر از آمریکا ندارد و متقابلا اسرائیل نیزبهترین دوست و همپیمان ما است.

بنیامین نتانیاهو نیز از اظهارات ماتیس و دیگر مسئولان دولتآمریکا در قبال ایران استقبال کرد.

وزیر دفاع آمریکا هم از نتانیاهو دیگر مسئولان اسرائیل کهدر آستانه سالروز “هولوکاست” از او استقبال کردند، تقدیر و تشکر کرد.

جیمز ماتیس اظهار داشت که اگر ما دوستان با یکدیگر متحدنشویم، دشمنانمان می توانند خرابکاری های زیادی انجام دهند، بنابراین ما باید درتلاش برای حفظ منافع خود باشیم.

لازم به ذکر است که این اولین سفر جیمز ماتیس به فلسطیناشغالی از زمان انتصاب به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا است. او قرار است پس ازپایان سفر دو روزه اش به فلسطین اشغالی راهی قطر و جیبوتی شود.

لینک کوتاه:

کپی شد