یکشنبه 22/سپتامبر/2024

لغو سفر هیات کمیته مرکزی جنبش فتح به غزه

شنبه 22-آوریل-2017

مسئولان جنبش فتح اعلام کردند که سفرهیات کمیته مرکزی این جنبش به غزه لغو شده است و پس از آنکه پیام کمیته مرکزیاخیرا به دتس جنبش مقاومت اسلامی “حماس” رسیده است، دیگر ضرورتی برایبرگزاری این سفر وجود ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،”عبد الله ابو سمهدانه” از رهبران جنبش فتح در گفتگو با “قدسپرس” تصریح کرد که “روحی فتوح” و “احمد حلس” دو عضوکمیته مرکزی فتح روز سه شنبه گذشته پیام شفاهی این کمیته را به جنبش حماس ابلاغکرده اند.

وی افزود پاسخ این نامه از طریق کانالهای رسمی گفتگو میان دو جنبش فتح و حماس و از طریق موسی ابو مرزوق نایب رئیس دفترسیاسی حماس به عزام احمد عضو کمیته مرکزی فتح تحویل داده خواهد شد.

ابو سمهدانه مدعی شد که «توپ الان درزمین جنبش حماس است و این جنبش باید به صورت رسمی و از طریق ابو مرزوق پاسخ این نامهرا به جنبش فتح اعلام کند.

احمد حلس و روحی فتوح دو عضو کمیتهمرکزی جنبش فتح اخیرا با هیاتی از حماس به ریاست صلاح بردویل از رهبران این جنبشدر نوار غزه دیدار و درباره برخی پرونده ها؛ از جمله دولت وفاق ملی، کمیته اداری،برگزاری انتخابات و طرح آشتی ملی قطر با هم گفتگو کرده بودند.

گفتنی است که محمود عباس رئیس تشکیلاتخودگردان فلسطین هیاتی از کمیته مرکزی جنبش فتح را مامور سفر به غزه و گفتگو بارهبران حماس برای نهایی شدن آشتی ملی و ارائه گزارش به وی در تاریخ 25 آوریل کردهبود.

لینک کوتاه:

کپی شد