شنبه 26/اکتبر/2024

فرصت 6 ماهه فیفا به اسرائیل برای توقف فعالیت در شهرک های صهیونیست نشین

یکشنبه 23-آوریل-2017

کمیته “اسرائیل ـ فلسطین” در فدراسیون بین المللیفوتبال “فیفا” 6 ماه به اسرائیل فرصت داد که هرگونه فعالیت فوتبالی درشهرک های صهیونیست نشین واقع در اراضی اشغالی فلسطین را متوقف کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نشست فیفا طی روزهای 10و 11 ماه می آینده در بحرین برگزار می شود.

روزنامه هاآرتص امروز یکشنبه اعلام کرد که در گزارش کمیته”اسرائیل ـ فلسطین” فدراسیون بین المللی فوتبال آمده است که اگر رژیمصهیونیستی فعالیت تیم های باشگاهی در شهرک های صهیونیست نشین را متوقف نکند، اینمساله به منظور اتخاذ رای و تصمیم نهایی به شورای فیفا ارجاع داده می شود و ممکناست در نهایت عضویت اسرائیل در فیفا کأن لم یکن شود.

روزنامه مذکور اشاره کرد که فلسطینیان از سال 2015 فیفا وکشورهای عضو را به منظور اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و توقف فعالیت ورزشی 6 تیمباشگاهی صهیونیستی در شهرک های یهودی نشین تحت فشار قرار می دهند.

قوانین فیفا برگزاری بازی های فوتبال یک تیم در در زمیندیگر کشورهای عضو این فدراسیون بدون موافقت آن کشور را ممنوع اعلام کرده است.

توکیو سکسوالی رئیس کمیته “اسرائیل ـ فلسطین”فیفا 22 ماه مارس گذشته با جبرئیل رجوب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین و عوفر عینیرئیس فدراسیون فوتبال اسرائیل دیدار و پیش نویس گزارش این کمیته را تحویل آنان دادو خواستار پاسخ گویی به این گزارش شد.

پیش نویس این گزارش 3 احتمال را مطرح کرده است: نخست ادامهوضعیت کنونی که پیش نویس گزارش مذکور در این باره تاکید کرده که مشکل این گزینهاین است که در آن موضع جامعه بین الملل در قبال شهرک های صهیونیست نشین از جملهقطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل که بر عدم مشروعیت این شهرک ها تاکید دارد،مورد توجه قرار نگرفته است.

احتمال دوم این است که اسرائیل هشدار و کارت زرد فیفا ومهلت 6 ماهه برای توقف فعالیت های فوتبالی در شهرک های صهیونیست نشین را به دید جدبگیرد.

فیفا قبلا نیز پس از اشغال شبکه جزیره کریمه در اوکران توسطروسیه چنین تصمیمی را علیه مسکو اتخاذ کرده بود. در آن زمان تیم های باشگاهی شبکهجزیره کریمه در لیگ روسیه شرکت کرده بودند اما به گفته فیفا مشکل اینجا است که نمیتوان پاسخ اسرائیل به خواسته و مهلت تعیین شده فیفا را پیش بینی کرد، زیرا بازیهای لیگ فلسطین طبق خواست و اراده سازمان های امنیتی رژیم صهیونیستی مدیریت وبرگزار می شود.

سومین احتمال این است که فیفا طرفین فلسطینی و اسرائیلی راتشویق به ادامه مذاکرات برای دست یابی به راه حلی مورد توافق در این زمینه خواهدکرد.

رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا مانع از رای گیری احتمالی درمورد گزارش کمیته مذکور در کنفرانس شورای فیفا شود و هفته گذشته به سفرای خود درتمامی کشورها ابلاغ کرده است که از نمایندگان کشورهای عضو فیفا بخواهند با گزارشمذکور اعلام مخالفت کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد