شنبه 21/سپتامبر/2024

تکذیب شایعه توقف اعتصاب غذای ده ها اسیر فلسطینی

یکشنبه 23-آوریل-2017

اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی در اعتراض به وضعیت بدزندان ها و محروم شدن از ابتدایی ترین حقوق خود وارد هفتمین روز شد. این در حالیاست که رسانه های صهیونیستی با انتشار شایعه ای مدعی شدند که ده ها اسیر فلسطینیدست از اعتصاب غذا کشیده اند اما رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین این شایعاترا تکذیب کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عیسی قراقع ضمن بی اساسخواندن این شایعات، تاکید کرد که سازمان زندان های صهیونیستی اگر جرات دارد بهوکلای فلسطینی اجازه دهد با اسرا ملاقات کرده و در جریان وضعیت آنان قرار گیرند تاثابت شود که این اخبار راست است یا صرفا یک شایعه است.

قراقع اشاره کرد که رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به عواقب وپیامدهای اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی و حتی همبستگی فلسطینیان با آن ها خارجاز زندان وحشت دارد.

وی تصریح کرد که بر عکس ادعاهای رژیم صهیونیستی، شماربیشتری از اسرای فلسطینی در زندان های ریمون و مجدو در اعتراض به اقدامات خودسرانهو تجاوزات سازمان زندان ها و بدرفتاری آنان به جمع اعتصاب غذا کنندگان پیوسته اندو بدین گونه شمار اسرای اعتصاب کننده به مرز 2000 نفر رسیده است.

این در حالی است که رادیو سراسری رژیم صهیونیستی صبح امروزیکشنبه با انتشار خبری مدعی شد که 88 نفر از اسرای فلسطینی در زندان های رژیمصهیونیستی به ویژه اسرای حماس در زندان های جلبوع و مجدو دست از اعتصاب غذا کشیدهاند.

لازم به ذکر است که بیش از 1500 اسیر فلسطینی از 17 آوریلمصادف با روز اسیر فلسطین در اعتراض به وضعیت بد زندان ها، بدرفتاری زندانبانان وبه منظور دست یابی به حقوق مسلم خود دست به اعتصاب غذای سراسری زده اند. امروزیکشنبه 7 امین روز اعتصاب غذای اسرا است و در این مدت رژیم صهیونیستی بارها ازطریق اقدامات و تدابیر مختلف از جمله جابجایی اسرا و حبس ده ها اسیر در سلول هایانفرادی درصدد سرکوب اعتصاب غذای اسرا و توقف آن برآمده است اما تمامی این تلاش هابی نتیجه بوده و اسرا بر ادامه اعتصاب غذا تا تحقق خواسته هایشان اصرار دارند و هرلحظه بر شمار آن ها افزوده می شود.

لینک کوتاه:

کپی شد