یکشنبه 27/اکتبر/2024

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برگزار شد / مکرون و لوپن به دور دوم رفتند

یکشنبه 23-آوریل-2017

انتخابات دور اول ریاست جمهوری فرانسه با وجود تهدیدات امنیتیبرگزار شد و شهروندان این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند تا رییس جمهور آنیدهکشور شان را انتخاب کنند.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری فرانسه، در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ۱۱ تن؛ از جمله شمول امونویلماکرون، نامزد مستقل، فرانسوا فیون از حزب محافظه‌کار، ژان لوک میلانشون، از حزبکمونیست، بنوت هامون از حزب سوسیالیست و مارین لوپن از حزب راست‌گرای افراطیاشتراک کرده‌اند و رقابت بین آنان جریان دارد.

در دور اولانتخابات ریاست جمهوری فرانسه دوتن از نامزدان که بتوانند بیش‌ترین رای شهروندانآن کشور را کسب کنند، می‌توانند در دور دوم انتخابات آن کشور راه پیدا کنند.

گفتنی‌ست که ۴۷ میلیون شهروندان واجدشرایط فرانسه با وجود تهدیدات امنیتی در انتخابات سرنوشت‌ساز در آن کشور مشارکت کردند.

فرانسه در ایناواخر شاهد حملات تروریستی که بیش‌تر مسؤولیت آن را داعش به دوش گرفته، بوده که درتازه‌ترین مورد در حملۀ شام پنج‌شنبه در سرک شانزه‌لیزۀ پاریس، دست‌کم یک پولیسکشته شد.

قرار است دوردوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بین دوتن از نامزدان پیش‌تاز دور اول، به تاریخهفتم ماه می سال ۲۰۱۷برگزار گردد.

در عین حالنظرسنجی‌ها در فرانسه نشان می‌دهد که امانویل ماکرون، نامزد مستقل و مارین لوپی،رهبر حزب راست‌گرای جبهه ملی فرانسه از جمله نامزد‌ان انتخابات ریاست جمهوری آنکشور هستند که به دور دوم راه‌ پیدا خواهند کرد.

خانم لوپن ازجمله معدود نامزدان انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است که از بازبودن مرزهای اتحادیهاروپا انتقاد کرده و خواهان سخت‌گیری‌های شدید در پذیرش مهاجران از سوی دولتفرانسه شده ‌است.
بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، مارین لوپن از حزب راستگرای افراطی و امانوئل مکرون نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کسب اکثریت آراء به دور دوم راه یافتند.

لینک کوتاه:

کپی شد