شنبه 21/سپتامبر/2024

خیزش مردمی در کرانه باختری به منظور حمایت از اسرای اعتصاب غذا کننده

پنج‌شنبه 27-آوریل-2017

برنامه های اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی در کرانه باختری همزمان با یازدهمینروز اعتصاب غذای آنها شدت گرفته است و در همین راستا، درگیری هایی هم میان جوانانفلسطینی و نظامیان صهیونیست در تعدادی از شهرها و شهرک های کرانه باختری درگرفت کهمنجر به زخمی شدن شماری از فلسطینیان شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی، پس از افزایش فراخوانهای برگزاری تجمعات همبستگی آمیز در جریان راهپیمایی اعلام همبستگی با اسرایاعتصاب غذا کننده در خیابان های شهر رام الله واقع در وسط کرانه باختری، درگیریهای شدیدی میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در اطراف پست بازرسی “بیتایل” در ورودی شمالی شهر البیره در نزدیکی رام الله به وقوع پیوست.

عناصر سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین سعی در سد کردن راه جوانانفلسطینی و ممانعت از حرکت آنها به سمت بیت ایل را داشتند، اما این جوانان توانستندخودشان را به این شهرک رسانده و لاستیک های خودروها را به آتش بکشند که در نتیجهآن درگیری هایی به وقوع پیوست و منجر به زخمی شدن تعدادی از فلسطینیان به ضربگلوله های مشقی و جنگی و یا استنشاق گازهای اشک آور شد.

منابع پزشکی هم گزارش دادند که یک جوان فلسطینی در جریان این درگیری ها ازناحیه کمر و پا با گلوله توتو زخمی شد و دو جوان دیگر هم هدف اصابت گلوله های مشقیدر ناحیه سر و یک جوان دیگر مورد اصابت گلوله جنگی از ناحیه پا قرار گرفت.

از سوی دیگر، درگیری های مشابهی نیز در اطراف شهرک بسگوت واقع در اراضی جبلالطویل در شهر البیره به وقوع پیوست که باعث زخمی شدن یک جوان فلسطینی به ضربگلوله مشقی و خفگی یک جوان دیگر در اثر استنشاق گاز اشک آور شد. منابع مطبوعاتیهمچنین از تیراندازی شهرک نشینان صهیونیست به سمت جوانان فلسطینی خبر دادند.

در درگیری هایی هم که در اطراف زندان عوفر واقع در غرب رام الله میان جوانانفلسطینی و نظامیان صهیونیست درگرفت، یک جوان فلسطینی بازداشت شد. علاوه بر این،درگیری های مشابهی هم در شهرک دیر ابو مشعل واقع در غرب رام الله روی داد که منجربه زخمی شدن یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله جنگی شد. روستای “حضرت صالح”در شمال غرب رام الله نیز شاهد درگیری های مشابه بود.

در همین راستا، شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری هم شاهد درگیری میان جوانانفلسطینی و نظامیان صهیونیست بود و در جریان این درگیری ها 2 جوان فلسطینی به ضربگلوله های جنگی “توتو” و نفر سوم به ضرب گلوله مشقی زخمی شد.

در درگیری های روستای بیت امر در شمال الخلیل هم دهها نفر در اثر استنشاق گازاشک آور شلیک شده توسط نظامیان صهیونیست دچار حالت خفگی شدند و در ورودی اردوگاه آوارگانالعروب در مجاورت الخلیل و ورودی اردوگاه عایده در شمال بیت لحم نیز درگیری هایمشابهی روی داد.

از سوی دیگر، نقاط مختلف قدس اشغالی؛ از جمله شهرک های العیزریه، رام واردوگاه شعفاط هم شاهد درگیری های شدید با نظامیان صهیونیست بودند که از بمب هایصوتی و گاز اشک آور در جریان این درگیری ها استفاده کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین دو راهپیمایی مردمی در روستاهای عزون و کفرقدوم در شرق شهر قلقیلیه واقع در شمال کرانه باختری را سرکوب کردند. مراد اشتیویسخنگوی طرف های برگزار ی این راهپیمایی در کفر قدوم تصریح کرد که نظامیان صهیونیستبا گاز اشک آور و گلوله های مشقی به شرکت کنندگان در راهپیمایی اعلام همبستگی بااسرای اعتصاب غذا کننده در این روستا حمله کردند که منجر به زخمی شدن و خفگیتعدادی از آنها شد.

نظامیان صهیونیست همچنین به راهپیمایی اهالی روستا عزون در حمایت از اعتصابغذای اسرای فلسطینی حمله کردند که در نتیجه آن دهها نفر در اثر استنشاق گاز اشکآور دچار حالت خفگی شدند.

لینک کوتاه:

کپی شد