چهارشنبه 23/اکتبر/2024

تلاش حماس برای تشکیل ائتلاف ملی با هدف مقابله با فشارهای عباس

پنج‌شنبه 27-آوریل-2017

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” اعلام کرد که با همکاری دیگر گروه هایفلسطینی سعی در تشکیل ائتلاف ملی فراگیر به منظور مقابله با فشارهای محمود عباسرئیس تشکیلات خودگردان فلسطین علیه نوار غزه را دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عبد اللطیف قانوع سخنگوی حماس تصریح کرد کهفشارها جدید عباس علیه نوار غزه و درخواست قطع برق این منطقه و نیز تشدید فشارهاعلیه ساکنان غزه، همسو با اهداف رژیم صهیونیستی در زمینه به زانو درآوردن غزه صورتمی گیرد.

وی افزود این اقدامات غیر اخلاقی و به دور از ارزش های ملی هستند و باعث تضعیفاراده ملت فلسطین نخواهند شد. قانوع در عین حال خواستار تحرک طرف های عربی و بینالمللی برای پایان دادن به محاصره غزه و نجات این منطقه از انفجار احتمالی درآینده یا بروز فاجعه شد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت أحرونوت امروز پنجشنبه فاش کرد که تشکیلات خودگردانفلسطین اخیرا به “یوآف مردخای” مسئول هماهنگی امور مناطق فلسطینی نشیندر دولت صهیونیستی اعلام کرده است که روند پرداخت هزینه های برق نوار غزه را متوقفخواهد کرد.

به گزارش این روزنامه، تشکیلات خودگردان به صورت رسمی به رژیم صهیونیستی اعلامکرده است که دیگر هزینه های برق نوار غزه را که از طریق این رژیم تامین می شود،پرداخت نخواهد کرد. این در حالی است که 10 خط برق باریکه غزه از طریق رژیمصهیونیستی تامین می گردد که در کل 30 درصد از کل برق مورد نیاز نوار غزه را تشکیلمی دهد.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی “هاآرتص” هم اعلام کرد که ایناقدام باعث تنش بیشتر میان تشکیلات خودگردان و جنبش مقاومت اسلامی”حماس” و در نهایت تشدید بحران برق در نوار غزه خواهد شد.

این اقدامات در پی تهدیدات اخیر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان علیه نوارغزه صورت می گیرد و قبل از آن هم، دولت رامی حمد الله از کسر 30 الی 50 درصدی حقوقکارکنان تشکیلات در نوار غزه خبر داده بود.

گفتنی است که هزینه خطوط برق نوار غزه که از طریق رژیم صهیونیستی تامین میشوند، 40 میلیون شکل (تقریبا 10 میلیون دلار) در ماه است و این رژیم آنرا ازدرآمدهای مالیاتی طرف فلسطینی کسر می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد