جمعه 25/اکتبر/2024

شهادت اسیر آزاده فلسطینی در رام الله

سه‌شنبه 2-می-2017

یک اسیر آزاده فلسطینی صبح امروز سه شنبه بر اثر بیماری کهدر دوران اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی به آن مبتلا شده بود، به شهادت رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قدوره فارس رئیس باشگاهاسیر فلسطین تاکید کرد که مازن مغربی اسیر آزاده 45 ساله فلسطینی که 5 سال درزندان های رژیم صهیونیستی در بند اسارت بوده و چند ماه پیش آزاد شده بود، صبحامروز به شهادت رسید. او در زندان های رژیم صهیونیستی در نتیجه اوضاع بد و ناگوارزندان به بیماری کلیوی مبتلا شده بود.

این اسیر آزاده به رغم بیماری اش، به منظور اعلام همبستگیبا اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده بود که صبحامروز دچار سکته شده و به درمانگاه پزشکی فلسطین در رام الله انتقال داده شد وهمانجا به شهادت رسید.

قدوره فاس اشاره کرد که شمار شهدای جنبش اسیر فلسطین از سال2013 تاکنون به 10 نفر افزایش یافت.

رژیم صهیونیستی به طور عمد سیاست قصور پزشکی را در حقهزاران اسیر فلسطینی در زندان های خود در پیش گرفته است و هم اکنون بیش از 1200اسیر از مجموع نزدیک به 7000 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به بیماریهای مختلفی مبتلا هستند. 21 نفر از اسرای فلسطینی هم به بیماری  مهلک سرطان مبتلا هستند و هر لحظه با مرگ دست وپنجه نرم می کنند.

لازم به ذکر است که بیش از 1500 اسیر فلسطینی از روز 17 ماهاوریل گذشته مصادف با روز اسیر فلسطین در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصابغذای سراسری زده و خواستار تحقق خواسته های خود هستند.

لینک کوتاه:

کپی شد