یکشنبه 22/سپتامبر/2024

اسماعیل هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس انتخاب شد

شنبه 6-می-2017

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز شنبه از انتخاباسماعیل هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش به جای خالد مشعل خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل رئیس دفترسیاسی پیشین حماس در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که هنیه به عنوان رئیس جدیددفتر سیاسی این جنبش انتخاب شده است.

انتخابات مجلس شورای حماس به منظور انتخاب رئیس جدید دفترسیاسی این جنبش امروز شنبه به طور همزمان و از طریق ویدیو کنفرانس در دوحه و غزهبرگزار شد.

اسماعیل هنیه و شماری دیگر از رهبران حماس قرار بود برایمشارکت در انتخابات داخلی حماس به دوحه سفر کنند اما تعطیلی گذرگاه زمینی رفح مانعاز این امر شد.

اسامه حمدان مسئول مناسبات خارجی حماس نیز در گفتگو باالرساله نت تصریح کرد که هنیه با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسیاین جنبش انتخاب شده است.

لازم به ذکر است که خالد مشعل از سال 1996 تاکنون رئیس دفترسیاسی جنبش حماس بود. هنیه نیز برای یک دوره چهار ساله رهبر حماس خواهد بود.

اسماعیل هنیه 23 ماه می 1963 در اردوگاه ساحلی در غزه بهدنیا آمد. خانواده او پس از فاجعه اشغال فلسطین از شهر عسقلان به نوار غزه منتقلشدند. هنیه تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه اسلامی غزه به پایان رساند و درسال 1987 موفق به دریافت مدرک کارشناسی ادبیات عرب و فارغ التحصیلی از این دانشگاهشد. او سپس به دریافت مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه اسلامی در سال 2009 نائلآمد.

هنیه فعالیت های سیاسی خود را از انجمن اسلامی دانشگاهاسلامی غزه آغاز کرد. او یکی از اعضای شورای دانشجویی دانشگاه اسلامی غزه طی سالهای 1983 تا 1984 بود و سال بعد به عنوان رئیس شورای دانشجویی این دانشگاه انتخابشد.

رژیم صهیونیستی در سال 1989 اسماعیل هنیه را به اسارت گرفت.او 3 سال در اسارت بود سپس همراه شمار دیگری از رهبران حماس به منطقه مرج الزهوردر مرز بین لبنان و فلسطین تبعید شد و یک سال کامل در تبعید بود.

لینک کوتاه:

کپی شد