دوشنبه 23/سپتامبر/2024

رژیم صهیونیستی پیش نویس قانون کشور یهودی را تصویب کرد

یکشنبه 7-می-2017

کمیته وزارتی قانونگذاری دولت صهیونیستی امروز یکشنبه بااتفاق آرا پیش نویس قانون “کشور قومیتی” را که به موجب آن رژیمصهیونیستی “کشور قومیت یهودی” به شمار می رود و هیچ طرفی غیر از”ملت یهود” حق تعیین سرنوشت در این رژیم را ندارند، تصویب کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدساشغالی، این قانون امروز یکشنبه و پس از گذشت 4 سال از طرح اولیه این طرح از سوی”آوی دیختر” عضو کنست صهیونیستی به تصویب رسید. دیختر زمانی که عضو حزبکادیما بود، این طرح را ارائه داده بود و پس از آن به عضویت حزب لیکود درآمد.

این قانون که موافقت کمیته وزارتی قانونگذاری به معنای ملزمبودن تمامی فراکسیون های ائتلاف دولتی برای حمایت از آن در زمان رای گیری در کنستدرباره آن است، خواستار به رسمیت شناخته شدن “اسرائیل” به عنوان”کشور یهودی و دموکراتیک” و پایتختی قدس برای آن است. بر اساس اینقانون، زبان عبری زبان رسمی این رژیم خواهد بود و جایگاه زبان عربی که تاکنون بهموجب قوانین قیمومیتی زبان رسمی در رژیم صهیونیستی به شمار می رفت، تنزل پیداخواهد کرد.

بند مذکور این قانون بدین معناست که دولت و موسسات آن بعداز این نیازی به انتشار مصوبات خود به زبان عربی ندارند و نهادهای مردمی و وزارتراه و ترابری مجبور نیستند تابلوها و بروشورها را به زبان عربی بنویسند.

تصویب پیش نویس این قانون در کمیته وزارتی امور قانونگذاریمقدمه ای برای ارائه آن به کنست به منظور رای گیری درباره آن در شور مقدماتی طیهفته آینده است.

لینک کوتاه:

کپی شد