جمعه 20/سپتامبر/2024

رئیس دفتر سیاسی حماس خواستار احیای وحدت ملی شد

پنج‌شنبه 11-می-2017

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، فضایرقابت های انتخاباتی دانشگاه پیرزیت کرانه باختری را که به پیروزی انجمن اسلامی “وفا” شاخه دانشجوییاین جنبش انجامید، ستود. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه امروز پنجشنبه باایراد نطقی از طریق تماس تلفنی برای شرکت کنندگان در جشن پیروزی این انجمن که دردانشگاه پیرزیت برگزار شده بود، خواستار احیای وحدت ملی و تقویت مشارکت همگانی شد.
وی با بیان اینکه پیروزی این انجمن نشانگر حمایت ملتفلسطین از برنامه مقاومت است، گفت: ما خواهان احیای وحدت ملی و تقویت مشارکت همگانی هستیم.

رئیس دفتر سیاسی حماساظهار داشت: نتایج این انتخابات نشان می دهد که تمامی تلاش ها در زمینه ریشه کنی اینانجمن و جنبش حماس در کرانه باختری به شکست انجامیده است و حماس همچنان به انتخاباتبه عنوان یک ابزار برای چرخش مسالمت آمیز حاکمیت پایبند است.

هنیهادامه داد: « فلسطین ظرفیت نقش آفرینی تمامی گروه ها را دارد، پس بیایید دست بهدست هم بدهیم و وحدت ملی خویش را تقویت کنیم و بساط دودستگی داخلی را برچینیم.»
وی با نثار درود و سلام به اسرای فلسطینی اعتصابکننده غذا در زندان های صهیونیستی، خطاب به آنان گفت:« ای دلاورمردان هرگز از شماچشم پوشی نخواهیم کرد، نیروهای انجمن اسلامی همواره از آرمان شما حمایت خواهند کردو در جهت آزادی شما از زندان های اسرائیلی تلاش خواهند کرد.»
رئیس دفتر سیاسی حماس به اسرای انجمن اسلامی و جنبشدانشجویی که تازه ترین آنها احمد عیاش رئیس شورای دانشجویی پیرزیت و شماری از همرزمانش می باشند، سلام و درود نثار کرد.
هنیه ضمن عرض تبریک و تهنیت به تمامی اعضا و حامیان حماس در کرانه باختری و نوار غزه به خاطر این پیروزی، تاکید کرد: « اینپیروزی در حقیقت تصویرگر بیعت جدید ملت فلسطین با مقاومت است، مقاومتی که گزینه حماس و  تمامی گروه های فلسطینی و ملت فلسطین به شمار میرود.» 

این مقام بلند پایهحماس به تمامی خانواده های شهدای شرکت کننده در این مراسم و شهدای این دانشگاه و درراس آنها مهندس یحیی عیاش، ضیاء طویل، جوادابوسلمیه و ساجی درویش سلام و درود نثار کرد.
وی در پایان سخنرانی خود خطاب به اعضای انجمن اسلامیو شرکت کنندگان در این مراسم گفت:« با توکل بر حق تعالی به مسیرتان ادامه دهید،پرچم مبارزه و مقاومت را بر دوش خود بگذارید و در مسیر آزاد سازی و تحقق حق بازگشتآوارگان و نیل به استقلال و آزادی گام بردارید ، ما در کنار شما هستیم و تا آزادی بیتالمقدس و رها سازی فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست و بازگشت آوارگان فلسطینی بهسرزمین خود در کنار شما ایستاده ایم و همراهتان هستیم و از شما حمایت و پشتیبانیمی کنیم.»

نتایج اولیه انتخابات دانشگاه پیرزیت در کرانه باختری حاکی از پیشتازی انجمن اسلامی “وفا” وابسته به جنبش مقاومت اسلامی “حماس” در برابر انجمن شهید یاسر عرفات وابسته به جنبش فتح است.

نتایج انتخابات دانشگاه پیرزیت نشانگر پیشتازی انجمن اسلامی حماس با 714 کرسی در مقابل 589 کرسی انجمن اسل امی شهید یاسر عرفات در دانشکده مهندسی را نشان می دهد.

انجمن اسلامی وفا 644 رای در برابر 455 رای انجمن شهید یاسر عرفات کسب کرده است و کانون دانشجویی جبهه دموکراتیک ترقی خواه 110 رای، اتحادیه دانشجویان ترقی خواه 6 رای و دایره دانشجویی هم 15 رای کسب کرده اند و در همین حال، 12 برگه سفید و 23 رای باطل هم در صندوق دانشکده اقتصاد انداخته شده است.

در دانشکده علوم نیز نتایج بدین ترتیب بوده است: انجمن اسلامی وفا 744 رای، انجمن شهید یاسر عرفات، 603 رای، کانون دانشجویی دموکراتیک ترقی خواه، 111 رای، اتحادیه دانشجویان ترقی خواه 12 رای و لیست دایره دانشجویی 8 رای.

انجمن اسلامی وفا در دانشکده ادبیات هم 822 رای در برابر 696 رای انجمن دانشجویی جنبش فتح موسوم به “الشبیبه” کسب کرده است.

در نتیجه شمارش آرای دانشکده های اقتصاد، علوم، مهندسی و ادبیات مشخص شد که انجمن اسلامی حماس 2924 رای، انجمن اسلامی جنبش فتح 2343 رای، کانون دانشجویان دموکراتیک ترقی خواه 479 رای، اتحادیه دانشجویان ترقی خواه 30 رای و دایره دانشجویی 34 رای کسب کرده اند و 108 رای باطل و 52 برگه هم سفید بودند.

این نتایج که با وجود فشارها و اعمال محدودیت های شدید سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه فعالان و طرفداران حماس در کرانه باختری به دست آمده است، نشانگر میزان محبوبیت و پایگاه مردمی گسترده این جنبش در این منطقه است.

لینک کوتاه:

کپی شد