شنبه 26/اکتبر/2024

پیام تبریک رئیس جمهور و وزیر خارجه ترکیه به اسماعیل هنیه

یکشنبه 14-می-2017

وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه طی تماسی تلفنی با “اسماعیل هنیه”رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس”، انتخاب وی به این سمت و کسباعتماد برادرانش در داخل جنبش متبوعش را تبریک گفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مولود چاووش اغلو در جریان این تماس تلفنیهمچنین پیام تبریک رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را نیز به هنیه و جنبش حماسابلاغ و بر ایستادگی آنکارا در کنار ملت فلسطین و دفاع آن از مسائل بحق؛ به ویژهدر قدس و غزه تاکید کرد.

چاووش اوغلو از وضعیت دموکراسی حاکم بر نهادهای جنبش حماس و نیز انتشار سندسیاسی این جنبش تمجید کرد.

اسماعیل هنیه نیز از چاووش اوغلو به خاطر این تماس تلفنی تقدیر و تشکر کرد وضمن تاکید بر روابط عمیق ترکیه و فلسطین و تمجید از آن و لزوم توسعه و تقویت اینروابط، به رئیس جمهور ترکیه هم سلام و درود فرستاد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین تصریح کرد که سند سیاسی حماس بیانگر اراده تمامیبخش های این جنبش؛ چه در داخل فلسطین و چه در خارج از آن است و حماس در مرحلهآینده بر اساس آن فعالیت خواهد کرد. هنیه در ادامه این گفتگوی تلفنی، چاووش اوغلورا در جریان اوضاع کنونی و تحولات اخیر فلسطین قرار داد.

گفتنی است که جنبش حماس در جریان انتخابات داخلی اخیر خود اسماعیل هنیه را بهعنوان رئیس جدید دفتر سیاسی خود انتخاب کرد و این انتخاب با استقبال گسترده گروههای فلسطینی و حامیان فلسطین و همپیمانان حماس در خارج مواجه شد.

لینک کوتاه:

کپی شد