شنبه 21/سپتامبر/2024

بازداشت 1 میلیون فلسطینی از بدو اشغال فلسطین

دوشنبه 15-می-2017

مرکز مطالعات اسرای فلسطین از نهادهای بین المللی و حقوقی خواست اسرائیل را به خاطر تداوم جنایاتش علیه ملت فلسطین محاکمهو مجازات کنند. 
این مرکز امروز دوشنبه به مناسبت 69 امین سالروز فاجعه اشغال فلسطین با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن دراختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، تاکید کرد که مساله اسرا یکی از عمدهترین پیامدهای فاجعه اشغال فلسطین است. 
در این بیانیه آمده است کهارتش اسرائیل از آغاز اشغال سرزمین فلسطین در سال 1948 تاکنون 1 میلیون فلسطینی رااسیر کرده است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی همواره تلاش می کند ادعاهای دروغین خود را به جهانیان بقبولاند.
رافت حمدونه رئیس این نهادحقوقی نیز گفت که بدترین پیامد فاجعه اشغال فلسطین بازداشت یک میلیون فلسطینی است.
وی یادآور شد: سالروز فاجعهاشغال فلسطین در حالی فرا می رسد که 7000 فلسطینی در زندان های صهیونیستیبه حبس کشیده اند، 
در میان این اسرا شماری کودک و زن وافراد سالخورده به چشم می خورد.
وی تصریح کرد: ماموران زندانهای اسرائیلی به اسرا غذاهای بی کیفیت و کم می دهند، مدام آنان را بازرسی بدنی میکنند، همواره به سلول ها و بندهایشان یورش می آورند و آنان را جا بهجا می کنند و به صورت عامدانه از ارائه خدمات درمانی به اسرای بیمار خودداری میکنند. 
لازم به ذکر است که 
2000 اسیرفلسطینی از هفدهم ماه گذشته در اعتراض به سیاست های غیر انسانی مدیریت زندان هایاسرائیلی دست به اعتصاب غذا زده اند، این اسرا خواستار لغو حبس انفرادی و ممنوعیتالملاقات و بازداشت موقت هستند.

لینک کوتاه:

کپی شد