شنبه 21/سپتامبر/2024

اتحادیه عرب خواستار تحرک جامعه بین الملل برای نجات اسرای فلسطینی شد

چهارشنبه 17-می-2017

مشاور دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالیعربی نسبت به خطرات پیش روی اسرای فلسطینی پس از 30 روز اعتصاب غذای متوالی هشدارداد و از جامعه بین الملل و تمامی سازمان ها و نهادهای بین المللی خواست رژیمصهیونیستی را به منظور تن دادن به خواسته های مشروع و عادلانه اسرا تحت فشار قراردهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سعید ابو علی از تمامیسازمان های فعال در زمینه حقوق بشر و دیگر نهادهای بین المللی خواست برای رسیدگیبه وضعیت اسرای اعتصاب کننده غذا در زندان های رژیم صهیونیستی و خطراتی که هر لحظهآنان را تهدید می کند، فورا وارد عمل شوند. وی تاکید کرد که این سازمان ها بایدرژیم صهیونیستی را ملزم به عمل به قوانین و معاهدات بین المللی به ویژه کنوانسیونچهارم ژنو نمایند.

ابو علی همچنین مداخله فوری تمامی نهادهای ذی ربط برای نجاتجان اسرای فلسطینی که با وحشیانه ترین انواع شکنجه ها مواجه هستند و بسیاری از آنها سال های طولانی تحت بازداشت موقت بوده اند، را خواستار شد و گفت که بازداشتموقت اسرا نقض صریح قوانین بین المللی است.

وی ضمن تقدیر از ثبات و پایداری اسرای فلسطینی در زندان هایرژیم صهیونیستی، تاکید کرد که دبیرخانه اتحادیه عرب به درخواست دبیر کل ایناتحادیه به طور مستمر پیگیر آخرین تحولات اعتصاب غذای اسرای فلسطینی و رنج و محنتهای آنان در زندان های رژیم صهیونیستی خواهد بود.

لینک کوتاه:

کپی شد