شنبه 21/سپتامبر/2024

محاکمه یک اسیر فلسطینی در دادگاه آمریکایی از طریق سیستم ویدئو کنفرانس

پنج‌شنبه 18-می-2017

یک دادگاهآمریکایی اوایل هفته جاری “عبد الله برغوثی” اسیر فلسطینی عضو گردان هایشهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” را از طریقسیستم ویدئو کنفرانس محاکمه کرد.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع ویژه، دادگاه آمریکایی این اسیر فلسطینی را ازطریق ویدئو کنفرانس در دادگاهی واقع در قدس اشغالی و به اتهام دست داشتن در قتل”شهروندان آمریکایی” که در جریان عملیات اجرا شده زیر نظر وی در جریانانتفاضه قدس کشته شده بودند، محاکمه کرد.

اما عبد اللهبرغوثی در این جلسه محاکمه 4 ساعته حاضر به پاسخگویی به سوالات دادگاه و بازجویانآمریکایی نشد و به خاطر عدم به رسمیت شناخته شدن دادگاه آمریکایی از سوی برغوثی وعدم اعتراف وی به اتهامات مطرح شده علیه خودش، مقرر شد این جلسه در تاریخ دیگریتکرار شود.

در همین حال،منابع آگاه در داخل زندان های صهیونیستی گزارش دادند که برغوثی به خاطر عدم پاسخگوییبه سوالات مطرح شده به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعدا به سلول های انفرادیزندان جلبوع بازگردانده شده است.

جمعیت رسیدگیبه امور اسرا و آزادگان فلسطینی “واعد” نیز طی تماس تلفنی با مرکز اطلاعرسانی فلسطین، جزئیات این ضرب و شتم و مخالفت برغوثی با پاسخگویی به سوالات مطرحشده در جریان جلسه محاکمه خود و به تعبیر بهتر به رسمیت نشناختن دادگاه آمریکاییرا تایید کرد.

عبد اللهبرغوثی در تاریخ 5/3/2003 به اتهام اجرای چندین عملیات شهادت طلبانه که منجر بههلاکت و زخمی شدن دهها نفر از صهیونیست ها گردید، بازداشت شد و 14 سال است درزندان های صهیونیستی به سر می برد. رژیم صهیونیستی این اسیر فلسطینی معروف به”امیر در سایه” را به 67 بار حبس ابد محکوم کرده است که سنگین ترین حکمصادر شده علیه یک اسیر فلسطینی است. وی سال های زیادی در سلول های انفرادی به سربرده و برای پایان دادن به دوره حبس انفرای و فراهم شدن زمینه ملاقات خود با پدر ومادرش، دست به اعتصاب غذای 80 روزه زده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد