شنبه 21/سپتامبر/2024

دولت صهیونیستی جلسه هفتگی خود را در نزدیکی دیوار براق برگزار می‌کند

پنج‌شنبه 25-می-2017

دولت صهیونیستی قصد دارد نشست هفتگی خود طی روز یکشنبهآینده را به بهانه “روز قدس” در مجاورت دیوار براق واقع در قدس اشغالی برگزارکند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه 7 شهرکنشینان صهیونیست، این تصمیم دولت صهیونیستی پس از آن اتخاذ شد که بنیامین نتانیاهونخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دیوار براق و مسجد مبارک الاقصی تا ابد تحتحاکمیت اسرائیل باقی خواهند ماند.

این اظهارات نتانیاهو واکنشی به مخالفت دونالد ترامپ رئیسجمهور آمریکا با همراهی مقامات صهیونیستی با وی در جریان بازدیدش از دیوار براقبود.

یک مسئول آمریکایی قبل از بازدید ترامپ از دیوار براقاعلام کرده بود که دیوار براق در کرانه باختری واقع شده است و هیچ ربطی به اسرائیلندارد.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه مدعی شد که مسجدمبارک الاقصی و دیوار براق ـ یا به تعبیر یهودیان دیوار “ندبه” ـ تا ابدتحت حاکمیت “اسرائیل” باقی خواهند ماند. بنیامین نتانیاهو دیروزچهارشنبه در سخنرانی خود در کنست به مناسبت “روز قدس” خاطر نشان کرد کهمسجد الاقصی و دیوار براق تا ابد تحت حاکمیت “اسرائیل باقی خواهند ماند.

نتانیاهو تصریح کرد که سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکابه فلسطین اشغالی و بازدید وی از دیوار براق “تبلیغات دروغین” سازمانعلمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل “یونسکو” را به شکست کشاند. وی افزود:امروز سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی می توانند وارد تمامی محله های قدس شوند واگر ضرورتی پیش بیاید، نظامیان ارتش همانند اقدام حال حاضر پلیس صهیونیستی، واردهر کدام از محله های قدس خواهند شد.

لینک کوتاه:

کپی شد