جمعه 20/سپتامبر/2024

سازمان بهداشت جهانی قطعنامه ای را در مورد فلسطین تصویب کرد

شنبه 27-می-2017

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان از رای مثبت سازمان بهداشتجهانی به قطعنامه ای در مورد فلسطین در 70 امین دوره نشست خود استقبال کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان بهداشت جهانی بااکثریت آرا (98 کشور) به قطعنامه ای پیرامون فلسطین تحت عنوان “وضعیت بهداشتو سلامت در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و بلندی های اشغالی جولان”رای مثبت داد.

همچنین 7 کشور و دولت دیگر به این قطعنامه رای مخالف دادندکه عبارتند از: آمریکا، انگلیس، توگو، اسرائیل، استرالیا، کانادا و گواتمالا و 21کشور هم از رای دادن به این قطعنامه امتناع کردند.

وزارت خارجه فلسطین به تلاش های صورت گرفته به ویژه از سویهیات فلسطین در سازمان ملل در ژنو و دیگر هیات های فلسطینی در سرتاسر جهان وهمکاری آن ها با کشورهای مختلف و مدیر کل سازمان بهداشت جهانی و رایزنی بر سرتصویب نهایی قطعنامه مذکور اشاره کرد.

این وزارتخانه از تمامی کشورهایی که به این قطعنامه رایموافق دادند، تقدیر و تشکر و بر اهمیت این قطعنامه در رسیدگی به وضعیت سلامتفلسطینیان در اراضی  اشغالی در سایه تداوماشغالگری و تجاوزات هدفمند رژیم صهیونیستی و نقض حقوق ملت فلسطین به ویژه اسرایفلسطینی در 41 امین روز اعتصاب غذای سراسری تاکید کرد.

وزارت خارجه فلسطین از سازمان بهداشت جهانی درخواست کرد کمیتهای ویژه را برای پیگیری وضعیت اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به ویژهدر سایه تداوم اعتصاب غذای سراسری اسرا و خطرات پیش روی آنان به اراضی اشغالی اعزامکند.

این وزارتخانه همچنین از جامعه بین الملل خواست به مسئولیتهای خود عمل کرده و رژیم صهیونیستی را به عنوان رژیم اشغالگر برای پذیرش خواستههای انسانی و عادلانه اسرای فلسطینی تحت فشار قرار دهد.

لینک کوتاه:

کپی شد