شنبه 21/سپتامبر/2024

تشکیلات خودگردان برغوثی را از تیم مذاکره اسراحذف کرد

دوشنبه 29-می-2017

تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم به تشکیل کمیته رهبری جدیدی برای اعتصاب غذایاسرای فلسطینی و مذاکره آنها با زندان های صهیونیستی به ریاست “کریمیونس” از اسرای قدیمی گرفته و “مروان برغوثی” عضو اسیر کمیته مرکزیاین جنبش را از آن کنار گذاشته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از برخی رهبران جنبش فتح، کمیتهمرکزی این جنبش اخیرا “کریم یونس” را که قدیمی ترین اسیر فلسطینی است بهعضویت کمیته رهبری اعتصاب غذا و مذاکره با اداره زندان های صهیونیستی درآورده بودکه این تصمیم شک و تردیدهایی را درباره تصمیم آن برای کنار گذاشتن برغوثی از کمیتهمذکور ایجاد کرده بود.

در همین راستا، رهبران جنبش فتح اعلام نمودند که مسئولیت رهبری این کمیته وپیگیری پرنده اسرا در داخل کمیته مرکزی جنبش فتح به کریم یونس سپرده خواهد شد.

کمیته مرکزی جنبش فتح قبل از این نیز به هنگام توزیع مناصب، مروان برغوثی را کهدر انتخابات ماه نوامبر گذشته این جنبش بیشترین آرا را به خود اختصاص داده بود،کنار گذاشته بود.

رهبران جنبش فتح خاطر نشان کردند که کمیته جدید پیگیری پرونده اعتصاب غذایاسرا متشکل از “کریم یونس”، “ناصر ابو حمید”، “حافظشرایعه”، “ناصر عویص”، عمار مرضی” و “احمد برغوثی”است.

این در حالی است که فدوی برغوثی همسر مروان برغوثی از تداوم اعتصاب غذای اینرهبر اسیر جنبش فتح تا تحقق 3 خواسته اصلی اش؛ بازگردانده شدن اسرا به اتاق هایخود که در مرحله قبل از اعتصاب غذا آنجا بودند، دیدار کمیته اعتصاب غذا با وی واطلاع رسانی به او درباره تفاهمات صورت گرفته و لغو تمامی مجازات های اعمال شدهعلیه اسرا پس از آغاز اعتصاب غذایشان خبر داده است.

منابع آگاه در داخل جنبش فتح همچنین اعلام کردند که “حسین شیخ” وزیرامور مدنی تشکیلات خودگردان اولین بار خبر لغو اعتصاب غذای اسرا را از طریق یکی ازخبرگزاری ها و با هماهنگی “ماجد فرج” رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات رامالله منتشر کرده بود و مروان برغوثی و دیگر اسرا در جریان این خبر قرار نداشتند.

گفتنی است که عیسی قراقع رئیس ستاد رسیدگی به امور اسرای فلسطینی شنبه 27 مهاز توقف اعتصاب غذای اسرای فلسطینی پس از توافق با اداره زندان ها و پذیرش برخیخواسته های اسرا خبر داده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد