یکشنبه 27/اکتبر/2024

حماس: برگزاری انتخابات در سایه بازی حمد الله با قوانین ممکن نیست

سه‌شنبه 30-می-2017

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که برگزاری انتخابات شهرداریها در غزه در سایه بازی دولت رامی حمد الله با قوانین و ساز و کارهای انتخاباتی وتشکیل دادگاه های غیرقانونی “قانون اساسی” بدون توافق ملی امکانپذیرنیست.

حازم قاسم سخنگوی حماس طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاعرسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که کمسیون برگزاری انتخابات در گذشتهنتوانست این مساله را تضمین کند که دادگاه ها و سرویس های امنیتی غزه روند برگزاریانتخابات را پیگیری کنند و از همین رو، دیوان عالی عدالت را که نهاد تخصصی در اینزمینه نیست، وارد کار کرد و این نشان می دهد که ما با یک فرآیند انتخاباتی مواجهنیستیم، بلکه بازی دولت حمد الله است.

وی افزود: دولت حمد الله وارد یک بازی مسخره سیاسی برای اعمال فشار علیه غزهاز طریق کاهش حقوق ها و اعمال مالیات های سنگین بر روی مواد سوختی مورد نیاز شرکتبرق غزه شده است و علاوه بر خودداری از انجام مسئولیت ها و خدمات رسانی در نوارغزه، از رژیم صهیونیستی می خواهد که میزان برق انتقالی به غزه را کاهش دهد ودرخواست آن برای برگزاری انتخابات در این شرایط جای تعجب دارد.

دولت تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست رامی حمد الله تصمیم به برگزاری دومینمرحله انتخابات شهرداری ها در نوار غزه در تاریخ 14 اکتبر آینده گرفته است. ایندولت در پایان نشست هفتگی امروز سه شنبه خود با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بادرخواست وزیر شهرداری ها برای برگزاری دومین دوره انتخابات شهرداری ها در نوار غزهدر تاریخ 14/10/2017 موافقت کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که هیات دولت تشکیلات خودگردان با درخواست وزیرشهرداری ها مبنی بر برگزاری انتخابات میان دوره ای در 66 حوزه در کرانه باختری همکه انتخابات در آنها برگزار نشده است، موافقت کرد که قرار است این انتخابات درتاریخ 29/7/2017 برگزار گردد. هیات دولت همچنین وزیر مربوطه را مامور هماهنگی وارتباط با ستاد مرکزی انتخابات در زمینه برگزاری انتخابات در تاریخ های مشخص شدهکرد.

گفتنی است که انتخابات شهرداری ها در تاریخ 13 مه جاری در کرانه باختریبرگزاری شد که با مشارکت اندک شهروندان فلسطینی مواجه شد و بسیاری از شهروندان وگروه های فلسطینی این انتخابات را تحریم کرده بودند.

لینک کوتاه:

کپی شد